The Moo-Walkers Forum: Koncert "kulturen" - The Moo-Walkers Forum

Hop til indhold



Koncert "kulturen"

#1 Bruger er offline   ElinsJackson Ikon 26 October 2010 - 02:51 PM

  • I'll never let you part, for you're always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 2582
  • Indmeldt: 15-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Viborg

Heeej Moo's <3

I dag fik jeg afvide at min yndlings band (siden jeg var heeeelt lille) - Take That kommer til kbh i Parken den 16.juli 2011, og ja, Robbie er OGSÅ med igen ( EVIG LYKKELIG, og ENDELIG).

SELVFØLGELIG skal jeg da til denne koncert, længe ventet drøm !! Jeg var ikke gammel nok (6 år) i den periode både mj og Take That kom til Danmark i 90'erne, og det var bare super øv..
- Og ja nu har jeg chancen, og er vidst stadig helt i chok allerede fra i sommers hvor vi fandt ud af at Robbie var genforenet med de 4 andre drenge.

nå, det jeg vil spørge JER om, er om der er nogle af JER, som har erfarring inde for koncerter, og inden, altså kø kultur osv??
Har kun selv været til en stor koncert, og det var med Stevie Wonder i sommers ( Hvor jeg kom helt foran ved hegnet ;) )

Jeg ved at Brian(KINGOFMIX) Carina( Smarties) Joy (MICHAELFREAK) og del andre, har ventet længe ude foran en koncert for at få gode pladser oppe foran :moremore:

Er dårlig til at formulere mig selv, kan jeg fornemme, så jeg skriver mine spørsmål ned i stedet for at "pakke" det ind.

-Hvor lang tid skal man vente udenfor for at få en god plads HELT foran
-Hvad gør man med mad?
-Hvad har i med, og hvor sover i?
- Noget jeg skal passe på med, når jeg sover udenfor et koncertsted?
- Hvad gør man med bad?
- ANDRE TING, og gode råd jeg skal vide noget om ?

Og er der ANDRE, der også skal ind og se Take That - The Progress live?

Vil sætte stor pris på jeres hjælp <3
Skrevet Billede

#2 Bruger er offline   Mike's Moonwalker Ikon 26 October 2010 - 03:47 PM

  • Always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Adminstration
  • Indlæg: 1290
  • Indmeldt: 12-April 10
  • Gender:Female

Læs IndlægElinsJackson, på 26 October 2010 - 03:51 PM, sagde:

Heeej Moo's <3

I dag fik jeg afvide at min yndlings band (siden jeg var heeeelt lille) - Take That kommer til kbh i Parken den 16.juli 2011, og ja, Robbie er OGSÅ med igen ( EVIG LYKKELIG, og ENDELIG).

SELVFØLGELIG skal jeg da til denne koncert, længe ventet drøm !! Jeg var ikke gammel nok (6 år) i den periode både mj og Take That kom til Danmark i 90'erne, og det var bare super øv..
- Og ja nu har jeg chancen, og er vidst stadig helt i chok allerede fra i sommers hvor vi fandt ud af at Robbie var genforenet med de 4 andre drenge.

nå, det jeg vil spørge JER om, er om der er nogle af JER, som har erfarring inde for koncerter, og inden, altså kø kultur osv??
Har kun selv været til en stor koncert, og det var med Stevie Wonder i sommers ( Hvor jeg kom helt foran ved hegnet Skrevet Billede )

Jeg ved at Brian(KINGOFMIX) Carina( Smarties) Joy (MICHAELFREAK) og del andre, har ventet længe ude foran en koncert for at få gode pladser oppe foran Skrevet Billede

Er dårlig til at formulere mig selv, kan jeg fornemme, så jeg skriver mine spørsmål ned i stedet for at "pakke" det ind.

-Hvor lang tid skal man vente udenfor for at få en god plads HELT foran
-Hvad gør man med mad?
-Hvad har i med, og hvor sover i?
- Noget jeg skal passe på med, når jeg sover udenfor et koncertsted?
- Hvad gør man med bad?
- ANDRE TING, og gode råd jeg skal vide noget om ?

Og er der ANDRE, der også skal ind og se Take That - The Progress live?

Vil sætte stor pris på jeres hjælp <3


Jeg sov der ikke til koncerten med Michael. Jeg måtte ikke for mine dumme forældre. Jeg kom istedet rigtig tidligt samme morgen, ca. kl. 6 og stod i kø. Det var en ok plads. Jeg stod blandt de 50 første. Jeg havde planlagt hvilken vej, jeg ville løbe, når jeg var gået igennem porten. Og så løb jeg alt hvad jeg kunne (var noget tyndere og løb stærkt dengang LOL). Så lykkedes det mig at stå i midten på forreste række under hele Dangerous koncerten :-)
Det gjorde fandens AV! at stå forrest, fordi der var så meget pres på bagfra og jeg blev mast mod jern hegnet. Men jeg lagde ikke så meget mærke til det dér. Jeg kunne først mærke det bagefter og havde sindsyg mange blå mærker. Hvad gør man ikke for Michael Skrevet Billede

Da jeg var lidt ældre sov et par år i træk udenfor ingangen til Roskilde Festival, fordi vi gerne ville have gode teltpladser. Hvis du skal sove der, skal I være nogle stykker eller min. to sammen. Så kan den ene hente mad og klare andre ting, mens den anden/de andre "holder" pladsen i mellemtiden. Folk plejer ikke at tage hinandens plads, og du behøver som sådan ikke at passe på. Det er først på selve dagen, der bliver "mast og skubbet".

Jeg vil klart anbefale flade sko og behagelig tøj.
Aftal med nogen, at de kommer og henter jeres soveposer mm. så I slipper for slæbe dem med ind til koncerten.
Vi var ikke i bad, mens vi stod i kø, men det var også kun to dage. Så det var lige til at holde ud.

Jeg vil rigtig gerne se Robbie. Som du ved, er jeg stor fan af ham Skrevet Billede Men jeg gider ikke at se på de andre drengerøve Skrevet Billede ej, just kidding. Jeg er bare ikke fan af de andre Skrevet Billede

Håber, at I får en super god oplevelse Skrevet Billede
Goodbyes are not forever
Goodbyes are not the end
They simply mean I'll miss you
Until we meet again
I'll never let you part
You're always in my heart
RIP my love

Skrevet Billede

#3 Bruger er offline   ElinsJackson Ikon 26 October 2010 - 04:04 PM

  • I'll never let you part, for you're always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 2582
  • Indmeldt: 15-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Viborg

Læs IndlægMike sagde:

Jeg sov der ikke til koncerten med Michael. Jeg måtte ikke for mine dumme forældre. Jeg kom istedet rigtig tidligt samme morgen, ca. kl. 6 og stod i kø. Det var en ok plads. Jeg stod blandt de 50 første. Jeg havde planlagt hvilken vej, jeg ville løbe, når jeg var gået igennem porten. Og så løb jeg alt hvad jeg kunne (var noget tyndere og løb stærkt dengang LOL). Så lykkedes det mig at stå i midten på forreste række under hele Dangerous koncerten :-)
Det gjorde fandens AV! at stå forrest, fordi der var så meget pres på bagfra og jeg blev mast mod jern hegnet. Men jeg lagde ikke så meget mærke til det dér. Jeg kunne først mærke det bagefter og havde sindsyg mange blå mærker. Hvad gør man ikke for Michael Skrevet Billede

Da jeg var lidt ældre sov et par år i træk udenfor ingangen til Roskilde Festival, fordi vi gerne ville have gode teltpladser. Hvis du skal sove der, skal I være nogle stykker eller min. to sammen. Så kan den ene hente mad og klare andre ting, mens den anden/de andre "holder" pladsen i mellemtiden. Folk plejer ikke at tage hinandens plads, og du behøver som sådan ikke at passe på. Det er først på selve dagen, der bliver "mast og skubbet".

Jeg vil klart anbefale flade sko og behagelig tøj.
Aftal med nogen, at de kommer og henter jeres soveposer mm. så I slipper for slæbe dem med ind til koncerten.
Vi var ikke i bad, mens vi stod i kø, men det var også kun to dage. Så det va
r lige til at holde ud.

Jeg vil rigtig gerne se Robbie. Som du ved, er jeg stor fan af ham Skrevet Billede Men jeg gider ikke at se på de andre drengerøve Skrevet Billede ej, just kidding. Jeg er bare ikke fan af de andre Skrevet Billede

Håber, at I får en super god oplevelse Skrevet Billede



Sidder helt og bliver stresset ved tanken om hvor mange der vil komme til Take That køen, nu hvor ROBBIE også er med ;D Tør ikke tage nogle chancer, også derfor jeg vil høre jeres råd til "overlevelse"
Til stevie wonder kom jeg på selve dagen klokken 10 om morgen, hvor der kun sad 2 før mig !?! :o så det er svært at gennemskue hvornår folk kommer, for Stevie er sku stor !

Awww... Og tak fordi di ville dele din oplevelse, ville SÅ meget ønske at jeg kunne se mj :'( - Men nogle gange kan jeg ikke klare tanken, fordi jeg ved at det aldrig bliver muligt nu :(:( - Og især nu hvor jeg skulle have set TII, og DEN chance også røg :/

Ind til videre skal jeg følges med min mor og onkel, og vi er klar på flere dages overnatning, men da jeg ikke ved hvor mange der normalt vil dukke op, og hvor mange dage før, så er jeg lidt i tvivl om hvornår vi skal stille os i kø..
Havde snakket med min mor, at vi køber billige soveposter + telt, som vi bare kan smide ud inden koncerten, for ja... jeg, og min mor og onkel kender ikke nogle som kan komme og hente vores ting.
Men jeg er ikke en gang sikker på om min mor og onkel skal med, for de har mindre penge end jeg har.. Og er så vilde med de her guys, at jeg ville sagtens kunne sove alene og vente hvis jeg kunne komme helt foran til koncerten.
Ja behagelig sko lærte jeg fra sidste koncert, der kom jeg i klipklapper, og det blev våde og klamme fordi man stod så tæt på andre mennesker.
Du nævner det med at løbe op foran, det må man jo ikke ? Måtte vi ikke til Stevie koncerten, og ville ikke risikere at blive smidt ud ;D Men jeg kig med meeeeget store skridt, og små-løb da vagterne ikke så noget ;D hehe
Skrevet Billede

#4 Bruger er offline   michaelsmelody Ikon 26 October 2010 - 04:23 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 2178
  • Indmeldt: 02-November 09
  • Gender:Female

Som en del ved går jeg ofte til koncerter - så mange så muligt, og ofte de helt "store".
Til "små" koncerter, så kommer jeg bare nogle timer før, men det er mest hvis jeg er sammen med nogle venner og vi hygger inden og sådan noget. Men jeg kan da lige ridse mine største oplevelser op for at give en fornemmelse af det.

My Chemical Romance koncert x2 i 2007 kom jeg tre dage inden koncerten og stod helt forrest begge gange.
Panic At The Disco i 2008 et par timer inden og fik elendige pladser.
Green Day i 2009 kom jeg to dage før og stod helt forrest. Fantastiske pladser!
Paramore i 2009 kom jeg dagen inden og fik fantastisk plads.
Ozzy Osbourne 2010 kom jeg dagen inden og fik THE BEST plads ever.

Og i næste uge tager jeg til Hamburg for at vente fire dage inden en My Chemical Romance koncert.

Når jeg gør de her ting sørger jeg altid for at huske telt, sovepose, varmt tøj, og ellers kun det allermest nødvendige. Tandbørste, ekstra sokker, osv.
Mht mad, så plejer det enten at være noget med at jeg bliver enig med dem jeg følges med om hvem der tager hvad med, eller vi sørger for at have penge til at købe noget i nærheden. Det ender tit med at vi lever af frugt, krydderboller, vand på flaske og energidrik.
Det er heldigvis ofte sådan at der er et offentligt toilet i nærheden, og/eller et hotel, en cafe eller lignende, hvor vi får lov at låne et toilet, så vi kan børste tænder, vaske os, frisere os, og sådan nogle småting.

I forhold til kø-kultur så er det gerne sådan at de første 20-30 stykker der kommer skriver tal på deres hånd. Altså hvis du kommer først skriver du 1, din veninde 2 osv. For det meste plejer folk at være rigtig gode til at tage hensyn, og at overholde nummereringen.

Udover det kan jeg sige at man kun skal medbringe det absolut mest nødvendige! For enten skal du i garderoben med dine ting, hvilket så er en hindring for de gode pladser, ellers skal du finde et sted at gøre af dem under koncerten, ellers må simpelthen skaffe dig af med dem. For du får dem under ingen omstændigheder med ind.

Du skal være hjertens velkommen til at spørge hvis der er noget du ruger over.
ellers må du bare hygge dig så sindssygt meget! og hils Robbie... ish xD

Skrevet Billede

That just makes me a dumb human like you.

#5 Bruger er offline   Mike's Moonwalker Ikon 26 October 2010 - 04:28 PM

  • Always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Adminstration
  • Indlæg: 1290
  • Indmeldt: 12-April 10
  • Gender:Female

HAHAHA...må ikke løbe mere. Det har jeg ikke lige opdaget. Jeg løber stadig frem, når jeg kommer til koncerter.

Aww....Jeg forstår godt, at du ærger dig over TII. Det gør jeg også Skrevet Billede Ville også gerne have set Michael mange flere gange, hvis jeg kunne....

Hvormange der kommer og overnatter før en koncert afhænger også af målgruppen. Stevie Wonder fans er i gennemsnittet noget ældre. Take That fans har jeg ingen idé. Men vil tro, at det hovedsageligt er unge, og derfor vil der være flere, der er villige til at overnatte.

Dette indlæg er redigeret af Mike's Moonwalker: 26 October 2010 - 04:42 PM

Goodbyes are not forever
Goodbyes are not the end
They simply mean I'll miss you
Until we meet again
I'll never let you part
You're always in my heart
RIP my love

Skrevet Billede

#6 Bruger er offline   ElinsJackson Ikon 26 October 2010 - 04:43 PM

  • I'll never let you part, for you're always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 2582
  • Indmeldt: 15-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Viborg

Awww Annika og Mike, i fantastiske, tak for jeres rigtig gode råd !

Har også været til små koncerter : Jon + Eye Q( i en lille koncertsal), og Starz( i et storcenter i ÅRhus)..

Til Take That koncerten tror jeg bestemt at der er mange på min mors alder (40'erne) og ned efter.
Tvivler på at der kommer så mange tøser under 18 år, da Take That netop havde sin store gennembrud i 90'erne.

Så hurtig "hoved"regning så vil jeg nok komme 1-2 dage før, selvom min mor var "hip" på at være der 1 uge før, ville jeg nok blive træt af heh ;D

Annika, god ide det med tal på hånden! til stevie koncerten var der en del, som "sprang over" i køen, og det blev jeg temmelig træt af, fordi jeg netop havde ventet i 8-9 timer i køen.

Jeg må hive nogle flere med til Take That koncerten, come on, jeg kan da ikke være den eneste ? hihi
Skrevet Billede

#7 Bruger er offline   Mike's Moonwalker Ikon 26 October 2010 - 04:47 PM

  • Always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Adminstration
  • Indlæg: 1290
  • Indmeldt: 12-April 10
  • Gender:Female

Nå ja...hvis jeg skal skrive mine erfaringer fra større koncerter, her kommer de:

Til Michael's koncert har jeg skrevet om.

Til New Kids On The Block (æd) tog jeg med for at passe på min lillesøster, der var kæmpe fan. Vi kom tidligt om morgenen og stod helt foran. Det sørgede storsøster her for LOL

Til Depeche Mode kom jeg et par time inden og stod ret godt foran.

Til U2 kom jeg samme dag og stod et styk fra scene. Ikke særlig godt.

Til Robbie koncerten kom samme dag om morgenen og havde gode siddepladser gennem mit arbejde.

Til George Michael kom jeg samme dag og fik rigtig gode pladser.

Til Madonna koncerten kom jeg at par time før og fik ok pladser. Var ret tilfreds med udsigten.

Dette indlæg er redigeret af Mike's Moonwalker: 26 October 2010 - 04:51 PM

Goodbyes are not forever
Goodbyes are not the end
They simply mean I'll miss you
Until we meet again
I'll never let you part
You're always in my heart
RIP my love

Skrevet Billede

#8 Bruger er offline   michaelsmelody Ikon 26 October 2010 - 04:57 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 2178
  • Indmeldt: 02-November 09
  • Gender:Female

ÅRH GEORGE MICHAEL!!!! *misundelse og stjerner i mine øjne*

Jeg synes også at det kunne være meget sjovt med Take That koncert, men jeg aner ikke om jeg har råd til det. Også er det også noget med hvornår det er, og sådan..

Skrevet Billede

That just makes me a dumb human like you.

#9 Bruger er offline   Mike's Moonwalker Ikon 26 October 2010 - 05:01 PM

  • Always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Adminstration
  • Indlæg: 1290
  • Indmeldt: 12-April 10
  • Gender:Female

Læs Indlægmichaelsmelody, på 26 October 2010 - 05:57 PM, sagde:

ÅRH GEORGE MICHAEL!!!! *misundelse og stjerner i mine øjne*

Jeg synes også at det kunne være meget sjovt med Take That koncert, men jeg aner ikke om jeg har råd til det. Også er det også noget med hvornår det er, og sådan..

Annika, lad os håbe, at George Michael kommer igen. Kunne vildt godt tænke mig at se ham live igen Skrevet Billede Så kunne vi tage sammen Skrevet Billede

Dette indlæg er redigeret af Mike's Moonwalker: 26 October 2010 - 05:01 PM

Goodbyes are not forever
Goodbyes are not the end
They simply mean I'll miss you
Until we meet again
I'll never let you part
You're always in my heart
RIP my love

Skrevet Billede

#10 Bruger er offline   ElinsJackson Ikon 26 October 2010 - 05:07 PM

  • I'll never let you part, for you're always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 2582
  • Indmeldt: 15-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Viborg

Læs Indlægmichaelsmelody, på 26 October 2010 - 04:57 PM, sagde:

ÅRH GEORGE MICHAEL!!!! *misundelse og stjerner i mine øjne*

Jeg synes også at det kunne være meget sjovt med Take That koncert, men jeg aner ikke om jeg har råd til det. Også er det også noget med hvornår det er, og sådan..



Det er i Parken, den 16. juli :)
og billetterne sælges den 5.nov klokken 10 :)
Skrevet Billede

#11 Bruger er offline   michaelsmelody Ikon 27 October 2010 - 11:28 AM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 2178
  • Indmeldt: 02-November 09
  • Gender:Female

Læs IndlægMike sagde:

Annika, lad os håbe, at George Michael kommer igen. Kunne vildt godt tænke mig at se ham live igen Skrevet Billede Så kunne vi tage sammen Skrevet Billede

Åh det vil jeg vildt gerne. Jeg elsker ham bare!

Læs IndlægElinsJackson, på 26 October 2010 - 06:07 PM, sagde:

Det er i Parken, den 16. juli :)
og billetterne sælges den 5.nov klokken 10 :)

Oh, jeg har desværre ikke nogle penge jeg kan lægge fra i næste måned :(
hvor meget koster det?
desuden skal jeg nok til USA til juli :/ men det er da værd at overveje

Skrevet Billede

That just makes me a dumb human like you.

#12 Bruger er offline   ElinsJackson Ikon 27 October 2010 - 11:52 AM

  • I'll never let you part, for you're always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 2582
  • Indmeldt: 15-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Viborg

Læs Indlægmichaelsmelody, på 27 October 2010 - 11:28 AM, sagde:

Åh det vil jeg vildt gerne. Jeg elsker ham bare!


Oh, jeg har desværre ikke nogle penge jeg kan lægge fra i næste måned :(
hvor meget koster det?
desuden skal jeg nok til USA til juli :/ men det er da værd at overveje




Ville være dejligt at have en man kender med, da jeg ikke er shelt sikker på om min mor og onkel kommer med.
Ved ikke hvad det koster, men tror at det er omkring 1.000 kr. - MEn igen, ved det ikke.
Vent med at tage til LA til 2012, det gør jeg, og det er også der de har det specielle arrangement med cirkus so delai(staves) nemlig :)
Skrevet Billede

#13 Bruger er offline   michaelsmelody Ikon 27 October 2010 - 02:04 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 2178
  • Indmeldt: 02-November 09
  • Gender:Female

Læs IndlægElinsJackson, på 27 October 2010 - 12:52 PM, sagde:

Ville være dejligt at have en man kender med, da jeg ikke er shelt sikker på om min mor og onkel kommer med.
Ved ikke hvad det koster, men tror at det er omkring 1.000 kr. - MEn igen, ved det ikke.
Vent med at tage til LA til 2012, det gør jeg, og det er også der de har det specielle arrangement med cirkus so delai(staves) nemlig :)

Wauw! ja der må jeg beklage. Så glad er jeg altså ikke for Take That at jeg vil tage så mange penge ud af min sparsomme SU for at se dem. Men jeg kigger lige på prisen når jeg er færdig med min (ARGH!) biologi rapport :D
Det kunne være vildt hyggeligt at gøre sammen :wub:

Desværre. Jeg skal derover for at tage til Comic Con med nogle venner der ikke har noget med Michael at gøre. Det er først efter jeg er færdig i San Diego at jeg tager til LA og dyrker Michael stuff.
Men man kan vel aldrig tage for tit til USA kan man?

Skrevet Billede

That just makes me a dumb human like you.

#14 Bruger er offline   ElinsJackson Ikon 27 October 2010 - 02:59 PM

  • I'll never let you part, for you're always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 2582
  • Indmeldt: 15-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Viborg

Læs Indlægmichaelsmelody, på 27 October 2010 - 02:04 PM, sagde:

Wauw! ja der må jeg beklage. Så glad er jeg altså ikke for Take That at jeg vil tage så mange penge ud af min sparsomme SU for at se dem. Men jeg kigger lige på prisen når jeg er færdig med min (ARGH!) biologi rapport :D
Det kunne være vildt hyggeligt at gøre sammen :wub:

Desværre. Jeg skal derover for at tage til Comic Con med nogle venner der ikke har noget med Michael at gøre. Det er først efter jeg er færdig i San Diego at jeg tager til LA og dyrker Michael stuff.
Men man kan vel aldrig tage for tit til USA kan man?



hihih, jeg skal helt sikkert ind og se drengene <3 OG ville være hyggeligt hvis du også kunne :)
åh ja, i see.
for tit og for tit..
Nu er det jo ikke den billigste rejse ;D
Skrevet Billede

#15 Bruger er offline   michaelsmelody Ikon 27 October 2010 - 10:19 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 2178
  • Indmeldt: 02-November 09
  • Gender:Female

Læs IndlægElinsJackson, på 27 October 2010 - 03:59 PM, sagde:

hihih, jeg skal helt sikkert ind og se drengene <3 OG ville være hyggeligt hvis du også kunne :)
åh ja, i see.
for tit og for tit..
Nu er det jo ikke den billigste rejse ;D

True. Men jeg regner med at når jeg har fået huen på om lidt under to år, så forlader jeg lille Danmark for en tid, også kunne det være rart at have sådan nogle oplevelser med mig. Oplevelser jeg kan dele med rare mennesker - sådan nogle som dig (:

Skrevet Billede

That just makes me a dumb human like you.

Side 1 af 1
  • Du kan ikke starte et nyt emne
  • Du kan ikke svare på dette emne

1 Bruger(e) læser dette emne
0 medlemmer, 1 gæster, 0 anonyme brugere