The Moo-Walkers Forum: Grauman’s Chinese Theatre - The Moo-Walkers Forum

Hop til indhold



Grauman’s Chinese Theatre

#1 Bruger er offline   Kaffekop Ikon 18 January 2012 - 11:42 AM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 170
  • Indmeldt: 23-August 08
  • Gender:Female
  • Location:Århus

Jeg blev simpelthen SÅ glad da jeg læste nyheden om at Michael Jackson får sin plads i cementen ved Grauman’s Chinese Theatre, sammen med andre legender og ikke mindst hans gode veninde Elizabeth Taylor.

Det er lidt som om at en sten er lettet fra mit hjerte. Retsagen er slut, retfærdigheden er sket fyldest, Michaels legacy bliver bevaret ved den kommende ceremoni, og han kan forhåbentlig endelig hvile i fred.

Hvad er jeres tanker i forbindelse med det her? :-)
Skrevet Billede

#2 Bruger er offline   astr2711 Ikon 18 January 2012 - 04:08 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 49
  • Indmeldt: 27-December 11
  • Gender:Female

Yes!!! :thumbsup:

Ej, hvor han dog fortjener det!!!

#3 Bruger er offline   Mike's Moonwalker Ikon 19 January 2012 - 03:49 AM

  • Always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Adminstration
  • Indlæg: 1290
  • Indmeldt: 12-April 10
  • Gender:Female

Michael skulle have haft sine aftryk foran Grauman's for længe siden, mens han stadig var i live for at opleve det. Men da dette ikke blev noget, er jeg rigtig glad for, at der sker nu :moremore:Michael har for længst gjort sig fortjent til dette.
Goodbyes are not forever
Goodbyes are not the end
They simply mean I'll miss you
Until we meet again
I'll never let you part
You're always in my heart
RIP my love

Skrevet Billede

#4 Bruger er offline   lauzzy81 Ikon 19 January 2012 - 09:10 AM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1069
  • Indmeldt: 12-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Esbjerg, Denmark

Læs IndlægMike sagde:

Michael skulle have haft sine aftryk foran Grauman's for længe siden, mens han stadig var i live for at opleve det. Men da dette ikke blev noget, er jeg rigtig glad for, at der sker nu :moremore:Michael har for længst gjort sig fortjent til dette.


Jeg synes også det er fedt at de gør det, men omvendt synes jeg også det er synd for manden at han skulle dø, for at blive anerkendt i mange ting!
Personligt synes jeg vi mennesker er et underligt folkefær, da han døde STEG manden jo til tops og "fik" hans comeback og mange mennesker begyndte at kunne lide & værdsætte hans musik. Jeg kender da en del i min vennekreds so altid har syntes hans musik var "ok", men da han så døde, så ændrede de holding til at hans musik lige pldeselig var rigtig fedt og han havde da egentlig også lavet mange gode numre. Og så griner jeg af dem og siger; ja men sangene var stadig gode da han levede.

Som MJ fan er jeg stolt af at han bliver anerkendt i mange ting, men bare synd de ikke "så" det, da han levede ;)

Men FEDT han endelig får sine aftryk og synes det er rigtig fedt at de vælger at bruge hans sko & glitterhanske.
Skrevet Billede

13.06.05 REMEMBER This DAY!

25.06.09 THE DAY THE WORLD LOST ITS NR. 1 ENTERTAINER & MUSIC ARTIST! RIP

www.yuki.dk

#5 Bruger er offline   themjj Ikon 19 January 2012 - 12:08 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1781
  • Indmeldt: 26-April 04
  • Gender:Female
  • Location:København V

Læs Indlæglauzzy81, på 19 January 2012 - 09:10 AM, sagde:

Jeg synes også det er fedt at de gør det, men omvendt synes jeg også det er synd for manden at han skulle dø, for at blive anerkendt i mange ting!
Personligt synes jeg vi mennesker er et underligt folkefær, da han døde STEG manden jo til tops og "fik" hans comeback og mange mennesker begyndte at kunne lide & værdsætte hans musik. Jeg kender da en del i min vennekreds so altid har syntes hans musik var "ok", men da han så døde, så ændrede de holding til at hans musik lige pldeselig var rigtig fedt og han havde da egentlig også lavet mange gode numre. Og så griner jeg af dem og siger; ja men sangene var stadig gode da han levede.

Som MJ fan er jeg stolt af at han bliver anerkendt i mange ting, men bare synd de ikke "så" det, da han levede ;)

Men FEDT han endelig får sine aftryk og synes det er rigtig fedt at de vælger at bruge hans sko & glitterhanske.


Jeg tror meget af dette har noget at gøre med det tabu som desværre var omgivet Michaels navn i alt for mange år. I en lang periode skulle man næsten skulle vogte bare at nævne hans navn, hvis man ikke var i humør til en lang ydmygende, nedværdigegørende diskution med en enkelt eller to idoter/provokatører i selskabet. Dette skabte en laang apatisk periode hvor folk var bange for at være mere end neutrale, af frygt for konfrontationen, og dette blev så den sociale norm.
Men da han døde, blev tabuet brudt, den følelsesmæssige reaktion som flød frem er den mest ekstreme nogensinde, alle der havde haft et bånd med Michael kunne lige pludselig udtrykke det frit, og det var provokatørene der blev set ned på.

Jeg mener at Michael er blevet accepteret som den bedste for meget lang tid siden, mange steder har de bare haft svært ved at finde årsager (han var jo ikke så aktiv de senere år) eller har været bange for de konflikter det ville bringe med sig at hylde ham. Især i USA (efter retssag - inden død) tror jeg at der havde været kæmpe risici for at få en masse negativ presse og risici for at nogle idoter ville have skændet mindesmærket.

Med hensyn til Graumann, så er det faktisk en hel vild ære, da der kun er 2 mennesker som ikke er forbundet med filmindustrien som før er blevet hædret (Graumanns egen mor og Kobe Bryant i 2011). Michael fortjener det mere end nogen anden, men det er altså først efter hans død at man er er begyndt at hædre folk der ikke kun var filmstjerner.
Michael er dermed den første sangstjerne der bliver hædret på denne måde!

Michael ville være så stolt over denne hæder, og han fortjener at ligge side om side med Elizabeth og alle de andre ikoner!

Dette indlæg er redigeret af themjj: 19 January 2012 - 12:12 PM

RIP Beautiful Michael!

check out my photoart at http://cim-photo.dk http://themjj.deviantart.com
Skrevet Billede

#6 Bruger er offline   Mike's Moonwalker Ikon 19 January 2012 - 04:12 PM

  • Always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Adminstration
  • Indlæg: 1290
  • Indmeldt: 12-April 10
  • Gender:Female

Mange steder i verden har man haft en berøringsangest mht. Michael efter restssagen og nydt at udstille ham som den skyldig selv efter, at Michael blev frikendt for alle anklager. Med "man" mener jeg medierne og underholdningsbranchen generelt. Disse påvirkede desværre i høj grad den offentlig mening. Selv mange såkaldte venner af Michael trådte et skridt tilbage ifm. retssagen og perioden efter. Men efter Michaels død fik de alle travlt med at fortælle om deres livslange venskaber med Michael og de mange gode oplevelser, der har haft sammen og så videre. Jeg værdsætter de gode minder, de deler med os - helt klart. Men jeg ærger mig sådan over, at de ikke stod mere ved Michaels side, når han vitterligt havde brug for dem. Jeg kan ikke lade være med at føle, at mange af dem gør det kun for pengene og medieopmærksomheden. Det kan også sagtens være, at de her efter Michaels død har indset, hvor meget Michael betød for dem. Stadig er det patetisk, at Michael skulle dø, før det gik op for dem.

Grauman's tiltag glæder mig uendeligt meget. Ingen tvivl om det. På samme tid føler jeg, at de er bare "hopper med på vognen". Alligevel er det flot, at de også har indset, at Michael fortjener denne hæder.

Jeg ville ønske, at de vestlige medier kunne lære lidt af dem i østen. I alle årene - også under retssagen - har folk og medier i østen formået at skille skidt og kanel fra hinanden. De støttede Michael ubetinget gennem retssagen og troede mere på, hvad Michael selv sagde fremfor, hvad medierne i de vestlige lange skrev. Det beundrer jeg dem meget for. Det kalder jeg loyalitet og kærlighed for dem, man tror på, og for ens selv.
Goodbyes are not forever
Goodbyes are not the end
They simply mean I'll miss you
Until we meet again
I'll never let you part
You're always in my heart
RIP my love

Skrevet Billede

#7 Bruger er offline   themjj Ikon 19 January 2012 - 11:13 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1781
  • Indmeldt: 26-April 04
  • Gender:Female
  • Location:København V

Jeg har en lille teori om at der faktisk var en del der støttede op om Michael, selv i hans værste timer... Jeg tror bare at medierne var virkelig dygtige til at enten ignorere udtalelserne, lade vær med at puste udtalelserne op så de ikke fik opmærksomhed(fx beholde dem som mindre dele af længere historie) eller manipulere med udtalelserne.
Det vil jo skade mediernes egen sag, hvis de lader troværdige/populærer/kendte mennesker bakke op om Michael og kritisere dem!

Her er der en samling af udtalelser fra berømtheder i 1993 og mellem 2002-2005:
http://lacienegasmil...-and-2002-2005/

Et andet eksempel på dette, var da Macauley Culkin skulle vidne i retssagen. Medierne fik pustet det op som om Mac vidnede imod Michael, selvom alt hvad han sagde var pro Michael og han ovenikøbet skældte Tom Sneddon ud, for at sige til pressen at Michael havde misbrugt Mac uden nogensinde at spørge Mac selv.

Man kan altid diskutere om de sagde nok, men det var sq også svært at finde hoved og hale i tingene/fakta dengang, med mindre man var i retssalen hver dag, eller kendte Michael og kunne tale med ham. Var der ikke mulighed for det, så kunne de jo kun støtte sig til Michaels personlighed og mediernes heksejagt. Det vigtigste er vel at Michael vidste at der var folk der bakkede ham op, om de så viste det privat eller i pressen er for mig irrelevant. Jeg tror faktisk ofte at Michael foretrak at hans venskaber forblev privat, og de ikke gik rundt og promoverede dem selv fordi de var venner med ham.

Jeg er glad for at mange viste deres kærlighed for Michael efter han forsvandt, selvom nogle er mere oprigtige end andre, så må man jo forholde sig køligt overfor de falske.
RIP Beautiful Michael!

check out my photoart at http://cim-photo.dk http://themjj.deviantart.com
Skrevet Billede

#8 Bruger er offline   Mike's Moonwalker Ikon 21 January 2012 - 05:44 AM

  • Always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Adminstration
  • Indlæg: 1290
  • Indmeldt: 12-April 10
  • Gender:Female

Læs Indlægthemjj, på 19 January 2012 - 11:13 PM, sagde:

.....
Her er der en samling af udtalelser fra berømtheder i 1993 og mellem 2002-2005:
http://lacienegasmil...-and-2002-2005/
.....

Den liste har jeg set før, og den er ret fyldestgørende. Ja, der var heldigvis en del, der bakkede Michael op under beskyldningerne og retssagen. Men jeg mener bestemt, at Michael kunne have brugt mere opbakning offentligt, ligesom jeg heller tvivler på, at Michael ville have værdsatte det i den periode. For der er en del navne, jeg savner at se på den liste! Jeg håber dog, at du har ret i, at de har valgt at viste deres støtte privat.
Goodbyes are not forever
Goodbyes are not the end
They simply mean I'll miss you
Until we meet again
I'll never let you part
You're always in my heart
RIP my love

Skrevet Billede

Side 1 af 1
  • Du kan ikke starte et nyt emne
  • Du kan ikke svare på dette emne

1 Bruger(e) læser dette emne
0 medlemmer, 1 gæster, 0 anonyme brugere