michaelsmelody, på Jan 14 2010, 09:26 PM, sagde:
men jeg er bare lidt i tvivl, for jeg har ikke fået taget nogle prøver eller noget, så jeg tror egentlig at den form for donor jeg er registreret som bare er at de må tage hvad jeg har når jeg alligevel ikke skal bruge det længere, you know..
jeg må lige kigge på mit donor-kort, og tjekke donor-dimsens hjemmeside..
jeg vil ihvert fald lægge tid og kræfter i at komme til at hjælpe så vidt muligt..
men er der ikke et eller andet med at hvis de offentlige sygehuser ikke kan hjælpe, så kan man gå via et privat sygehus på statens regning eller sådan noget?
Tak søde Annika
Nej det kan man ikke så længe det offentlige sygehus overholder reglerne, de tjekker donorregisteret og hvis der ikke er nogle match der så har de sådan set gjort hvad de kan gøre. Men du kan vælge at skrive dig op til rygmarvsdonor, så bliver din vævstype tjekket gennem en blodprøve og du kommer ind i registeret.
SalsaSupreme, på Jan 14 2010, 10:40 PM, sagde:
Åh, håber der er noget hjælp at hente et eller andet sted.
Da jeg har nylavede tatoveringer kan jeg ikke selv være donor, men når jeg engang kan, er det klart jeg skal være det. Og har blodtype 0 rh positiv, hvilket vil sige at jeg ingen antistoffer har og derfor kan mit blod doneres til alle.
Så håber at jeg en dag vil kunne hjælpe folk.
Det forstår jeg godt, det er da også noget af det største du kan give et andet menneske<3 Min blodtype er som sagt også 0 rhesus positiv, så jeg kan give blod til alle, men hvad angår rygmarv er det både blodtypen og vævstypen der skal passe sammen. Vævstypen kan også tjekkes gennem blodet