The Moo-Walkers Forum: Kony 2012 - The Moo-Walkers Forum

Hop til indhold



Kony 2012 There's nothing that can't be done, if we raise our voice as one!

#1 Bruger er offline   AJackson :D Ikon 08 March 2012 - 05:21 PM

  • Ansi
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 740
  • Indmeldt: 02-November 10
  • Gender:Female
  • Location:Nordsjælland



KONY 2012 is a film and campaign by Invisible Children that aims to make Joseph Kony famous, not to celebrate him, but to raise support for his arrest and set a precedent for international justice.

HOW TO HELP:
Visit: http://kony2012.com
Donate to Invisible Children: https://stayclassy.o...ation?eid=14711
For info on Invisible Children: http://invisiblechildren.com

Hej Moo's. Der er nok mange af jer, der har set dette klip på facebook og støtter op om det.
Men til alle jer, der ikke har hørt om Joseph Kony, se den her video!
Del videoen på jeres facebook, gør hvad i kan! Det er real MJ spirit ♥
There's nothing that can't be done, if we raise our voice as one...

Jeg vil lige sige, at hvis denne video allerede er lagt herind, så må i meget undskylde. Jeg har ikke ser den herinde før :)
Love Anne.
There is no sunlight, 'cause we've lost you, Michael
Just like the clouds our eyes do the same
You passed away...
And everyday it rains...
We'll never moonwalk alone

#2 Guest_*Little Suzie*_* 09 March 2012 - 01:30 PM

  • Gruppe: Guests

Jeg tror ikke på Kony 2012, ikke Joseph Kony, men hele Kony 2012.
Man skal være kritisk og undersøge hele situationen og være realistisk.
Man skal være kritiske i forhold til dem der bare hopper på filmen med det samme uden af vide hvad den anden side af historien er. Disse video har en meget overbevisende karakter, der kan være lidt farlig, som Christina skrev engang og der er meget manipulation i det... Det hele er ren illusion, life is a game, remember that, life is a game. De bruger dine følelser, de bruger mine følelser.
Jeg har fundet ud af at kun 31 procent af deres donation kommer til børnene Uganda og resten går til.... ja det ved man ikke, nogen siger de går til film making, men who knows?. Du ved jo heller ikke engang hvor dine penge kommer hen til. Lad være med at hop på historien, når du ikke har hørt begge historier. Undersøg hvad hele organisationen handler om og hvordan de arbejder osv. Vi mennesker tænker ikke os engang om.

Desuden har Joseph Kony og LRA ikke haft magt i Uganda siden 2006.
Der er blevet fundet olie i Uganda, og USA vil gøre ALT for at få olie,

Skrevet Billede

Linket overfor viser et billede af dem der grundlagde Invisible Children. Billedet er taget sammen med Liberation Army, LRA (dem som kæmper imod). LRA er en lille hær fra Sudan.


Vågn op Videoen er REN manipulation, vi er blevet slaver af medierne.
Just because it's a famous video dosen't mean it's factual. Don't believe everything you read and see.
Joseph Kony fortalte bl.a at hele Kony 2012 er det rene propoganda, og alt det der har sagt er slet ikke sandt.
Siger ikke han er en god menneske, men siger heller ikke han er et ond mennesker, når det handler om ham er jeg dog kritisk

Alt det mainstream og medier fortæller os, vi accepter det og er enig, uden at tænke 1 gang til om hvad det hele drejer sig om. Vi lever i en verden hvor vi altid gir medier og mainstream som den video ret, uden at tænke mere om det.
Husk hvad der er rigtig ikke altid er populær, og at hvad der er populært som den video ikke altid er rigtig.


Dette indlæg er redigeret af *Little Suzie*: 09 March 2012 - 02:37 PM


#3 Guest_*Little Suzie*_* 09 March 2012 - 01:33 PM

  • Gruppe: Guests




#4 Bruger er offline   themjj Ikon 09 March 2012 - 03:12 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1781
  • Indmeldt: 26-April 04
  • Gender:Female
  • Location:København V

Jeg vil lige blande mig lidt, Kony 2012 har mange sider, nogle finder jeg kritisable andre geniale.
Der findes en hel del vanvittige og groteske ledere og rebelhære i verden, som igen opmærksomhed får fra de vestenlige medier eller politikere og dermed heller ikke er i den vestenlige befolknings bevidsthed. Denne video har allerede skabt noget som jeg finder meget positivt: synlighed og debat! Nedefra -> op, og ikke som sædvanligt, oppefra -> ned. Ganske genialt.


Der har så været en del kritik af skaberne, noget af den berettiget og noget af den ikke.
En del af kritikken kan læses i nedenstående link, og i linket under det deres svar på kritikken.

Kritik af Invicible children:
http://www.facebook....%2F&h=UAQH8NSw8
Invicible children's svar:
http://s3.amazonaws..../critiques.html

Man skal passe på med at stole for meget på filmens simplificeret udlægning og løsning, men samtidig skal man også være rigtig kritisk overfor kritikkerne! En hel del af den kritik jeg har set er overdrevet og usaglig. Det er mere troværdigt at kikke på eksperter og høre deres vurderinger.

Jeg vil lige påpege at det altså ikke er for sjov at Kony er nr 1 på den internationale krigs-domstols liste over krigs-forbrydere, det skal tages meget alvorligt! Det er ex børnesoldater osv's forklaringer også vidner på.

Dette indlæg er redigeret af themjj: 09 March 2012 - 03:17 PM

RIP Beautiful Michael!

check out my photoart at http://cim-photo.dk http://themjj.deviantart.com
Skrevet Billede

#5 Bruger er offline   julie Ikon 09 March 2012 - 10:33 PM

  • Ko-admin
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 692
  • Indmeldt: 18-September 07
  • Gender:Female
  • Location:2860 Søborg

Nu har jeg ikke sat mig nærmere ind i det. Jeg ved bare at budskabet er godt, og derfor vil jeg gerne støtte op om projektet. Det handler om at belyse et stort problem som er blevet ignoreret i så mange år, og dét i sig selv er fantastisk. Jeg kender mange som både taler for og imod projektet, men jeg vil bare følge mit hjerte denne gang. Jeg tror ikke dem der står bag videoen er ude på at snyde os, eller at de ikke har gode intentioner. Der vil altid være folk der skal kritisere, uanset hvad vi gør.

Dette indlæg er redigeret af julie: 09 March 2012 - 10:34 PM


Skrevet Billede

#6 Guest_*Little Suzie*_* 10 March 2012 - 12:34 PM

  • Gruppe: Guests




#7 Guest_*Little Suzie*_* 11 March 2012 - 06:00 PM

  • Gruppe: Guests

Christina jeg vil bare lige sige en lille ting, ja du har ret men, det med at Kony er på første liste over krigsforbrydere vil jeg nok ikke ligefrem sige..... George Bush, og Obama har sendt flere soldater i mellemøsten og har dræbt mere end millioner uskyldige civille end man skulle tro, men det er der ikke nogen der sir noget til.... Ikke kun de to men også andre. Kony skal helt klart stoppes, men bare ikke under IC Kampagne.

Dette indlæg er redigeret af *Little Suzie*: 11 March 2012 - 06:28 PM


#8 Bruger er offline   themjj Ikon 12 March 2012 - 01:37 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1781
  • Indmeldt: 26-April 04
  • Gender:Female
  • Location:København V

Læs Indlæg*Little Suzie*, på 11 March 2012 - 06:00 PM, sagde:

Christina jeg vil bare lige sige en lille ting, ja du har ret men, det med at Kony er på første liste over krigsforbrydere vil jeg nok ikke ligefrem sige..... George Bush, og Obama har sendt flere soldater i mellemøsten og har dræbt mere end millioner uskyldige civille end man skulle tro, men det er der ikke nogen der sir noget til.... Ikke kun de to men også andre. Kony skal helt klart stoppes, men bare ikke under IC Kampagne.


For det første gør det ikke en persons krigsforbrydelser mindre, at andre har lavet krigsforbrydelser. Jeg vil ikke afvise at Bush en eller anden dag kan anklages på baggrund af Irak-krigens legitimitet, det vil jeg ikke mene Obama kan(han stemte jo blandt andet imod krigen og har lavet tilbagetræknings strategi).
Krig er jo aldrig kønt eller godt, men nogle krige overholder nogle legitimitets regler og konventioner. Tro det eller ej, det er lovligt at have en krig hvor massere af civile dør, hvis man ikke har gået efter civile og ikke bruger dem som levende skjold. Derfor er der mange formalier osv. som er en del mere kringlet ved at sigte et lands leder eller lignende for krigsforbrydelser i et andet land, men jeg kan ikke afvise at det kunne ske. Kony's forbrydelser startede for 25 år siden og han er lovløs, derfor er det noget mindre kompliceret at sætte ham på en sådan krigsforbryders liste. De vanvittige forbrydelser der sker i Congo, burde i mine øjne have LANGT mere opmærksomhed, men der er der ikke en klar "villain" derfor er der ikke opmærksomhed.

Det er nettop opmærksomheden og debatten jeg beundre IC kampainge for, på trods af at jeg ikke er enig i deres løsning, og syntes videoen er for simplificeret (men det er ofte det der skal til for at få massernes interesse). Jeg håber at der derved kommer nogle kloge hoveders opmærksomhed til, som kan finde på alternative løsninger end den gammeldags militær tankegang.
RIP Beautiful Michael!

check out my photoart at http://cim-photo.dk http://themjj.deviantart.com
Skrevet Billede

#9 Bruger er offline   Mj Kid Ikon 12 March 2012 - 04:52 PM

  • Eiffel
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 1127
  • Indmeldt: 13-March 09
  • Gender:Male
  • Location:København

hahah, der skulle lige noget Illuminati ind over. Kan simpelthen ikke tage Illuminati seriøst.

videoen kender jeg dog ikke meget til, men er sgu glad for at folk som normalt ikke går op i sådan noget giver lyd fra sig! positiv udvikling der er sket! og det gør mig sgu glad at se!
En af mine venner sagde til mig at resten af penge, udover de omkring 30% skulle gå til at skabe opmærksomhed om problemet osv.
You make me speechless..
Fra Theodor :)
Mj du var min barndom, du er min nutid og du bliver min fremtid.

#10 Guest_*Little Suzie*_* 02 April 2012 - 05:28 AM

  • Gruppe: Guests

Læs IndlægMj Kid, på 12 March 2012 - 05:52 PM, sagde:

hahah, der skulle lige noget Illuminati ind over. Kan simpelthen ikke tage Illuminati seriøst.

videoen kender jeg dog ikke meget til, men er sgu glad for at folk som normalt ikke går op i sådan noget giver lyd fra sig! positiv udvikling der er sket! og det gør mig sgu glad at se!
En af mine venner sagde til mig at resten af penge, udover de omkring 30% skulle gå til at skabe opmærksomhed om problemet osv.


Theo det sku ikke for sjovt folk til hverdage begynder at snakke om illuminati. Jeg tror ikke du ved hvad du selv skriver, når du gennem lang tid har undersøgt og studeret historien om det så vil du komme til samme konklusion. Det er ikke noget konspiration theori. Det er bare Real facts som står flere steder. Der er altid to sider af historien. Man skal selvfølgelig ikke tro på alt man ser og læser, da det har en overbevisende manipulation, man skal være kritisk, åben og nysgerig istedet for at sige noget som man ikke har undersøgt. Men folk kan være corny idag, corny betyder bare at man gir slip på alt ansvar på alt mellem himmel og jord, og det sir jeg fordi du skrev at du ikke kam tage det seriøst. Læs, studeret, være nysgerig og undersøg hvad det hele går ud på med illuminati og du komme på samme synspunkt. Du er nød til at fri dit sjæl istedet for at have en closed mind som ikke vil lære noget og bare bekæmper sandheden som mange mennesker har problemer med. A psycho person is a person who have just found out whats going om.
WAKE UP.. Det er tid til at vågne op i denne her okkulte verden hvor vi mennesker lever i en illusion.

Dette indlæg er redigeret af *Little Suzie*: 02 April 2012 - 05:55 PM


Side 1 af 1
  • Du kan ikke starte et nyt emne
  • Du kan ikke svare på dette emne

2 Bruger(e) læser dette emne
0 medlemmer, 2 gæster, 0 anonyme brugere