The Moo-Walkers Forum: Thriller 25th anniversary! 1 cd + 1 dvd New press release from SONY! - The Moo-Walkers Forum

Hop til indhold



Thriller 25th anniversary! 1 cd + 1 dvd New press release from SONY! Der kommer en ny single i 2008!!!

#1 Bruger er offline   Hess Ikon 30 November 2007 - 12:58 AM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 2052
  • Indmeldt: 10-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Århus

UPDATE 11.29.2007
PRESS RELEASE FROM EPIC RECORDS/SONY-BMG

MJNO - SONY BMG

EPIC RECORDS/LEGACY RECORDINGS UNVEIL
THE 25TH ANNIVERSARY EDITION
OF MICHAEL JACKSON'S THRILLER
THE WORLD'S BIGGEST SELLING ALBUM OF ALL TIME

Newly Expanded Deluxe Edition of Multi-Platinum Grammy-Winning Album
With New & Previously Unreleased Bonus Tracks
Including Remixes By Akon, will.i.am & Kanye West
+ Bonus DVD Featuring Digitally Restored Short Films
& Michael Jackson's Historic Breakout Performance
From "Motown 25: Yesterday, Today, Forever" Television Broadcast

Thriller - 25th Anniversary Edition
Available Worldwide Week Of February 11, 2008

* * * * *

Epic/Legacy Recordings proudly celebrates the 25th anniversary of Michael Jackson's Thriller, the world's biggest-selling album of all time, with a newly expanded deluxe edition of the phenomenal record-breaking pop culture touchstone, available worldwide the week of February 11, 2008.

The Michael Jackson Thriller 25th anniversary celebration kicks off in December 2007 and continues throughout 2008 with the release of a new single and a multi-faceted global marketing campaign featuring high-profile television, radio and online events around the world.

The Thriller - 25th Anniversary Edition will include the original album in its entirety as well as eight bonus tracks and a DVD featuring Michael Jackson's groundbreaking short films from Thriller ("Thriller," "Beat It," and "Billie Jean") and the artist's Emmy-nominated breakout performance of "Billie Jean" from the legendary "Motown 25: Yesterday, Today, Forever" television special (first broadcast on NBC on May 16, 1983).

The newly expanded version of Thriller premieres five tracks previously unreleased in any form: a new Kanye West remix of "Billie Jean"; a new 2008 version of "Wanna Be Startin' Somethin'" with Akon and will.i.am; will.i.am remixes of "The Girl Is Mine" and "P.Y.T."; and "For All Time," a rare unreleased cut from the original Thriller recording sessions, newly mixed and mastered by Michael Jackson.

Additional bonus material on the Thriller - 25th Anniversary Edition includes "Someone In The Dark," "Carousel," and Michael Jackson's original demo recording of "Billie Jean."

The deluxe Thriller - 25th Anniversary Edition packaging contains a personal greeting from Michael Jackson to his fans penned exclusively for this special release.

Originally released 25 years ago early December 1982 by Epic Records, Thriller, Michael Jackson's sixth solo album and second with producer Quincy Jones, rocketed the former child-star lead singer for the Jackson 5 into the stratosphere of international superstardom. Introducing the "robot" and the "moonwalk" into the international lexicon of clubland dance moves via the pulsing sounds of Thriller, Michael Jackson revolutionized all aspects of mainstream pop culture -- from radio airwaves to the newly emerging art form of music videos -- becoming the world's most popular entertainer in the process.

The original Thriller spent an astounding 80 consecutive weeks in the American Top 10, 37 of those at #1. Seven of the album's original nine tracks became Top 10 singles on the Billboard Hot 100 while Individual singles from Thriller reached #1 chart positions in the US, the UK, France, Italy, Australia, Denmark, Belgium, South Africa, Spain, Ireland, New Zealand and Canada.

Thriller made history as the first and only record to be America's top-selling album two years running (1983 and 1984).

Thriller has been certified 27x platinum by the RIAA, giving it Double Diamond Award status in the US. In addition, the album has achieved Diamond or Multi-Platinum status in Argentina, Australia, Brazil, Belgium, Canada, Finland, France, Germany, Japan, Mexico, Netherlands, New Zealand, Portugal, Spain, Switzerland and the UK. Thriller was named the Best Selling Album of All Time by the Guinness Book of Records in 1985.

In February 1984, Michael Jackson held a record-breaking 12 Grammy nominations, going on to win eight, which stands as the record for most Grammy Awards to be won by anyone in a single year. Seven of Michael's Grammys that year were for Thriller: Album of the Year; Record of the Year ("Beat It"); Best Male Pop Vocal Performance ("Thriller"); Best Engineered Recording, Non-Classical (Thriller); Best Male Rock Vocal Performance ("Beat It"); Best Male R&B Vocal Performance ("Billie Jean"); Best R&B Song ("Billie Jean"). (Michael's eighth Grammy that year was in the Best Recording For Children - Single or Album, Musical or Spoken category for "E.T. The Extra-Terrestrial"). That same year, Michael Jackson took home eight American Music Awards and three MTV Video Music Awards. The following year, "The Making of Michael Jackson's Thriller" took home the Best Video Album trophy at the 27th Annual Grammy Awards.

Named the "Most Successful Entertainer of All Time" by the Guinness World Records, Michael Jackson is among the most highly acclaimed and influential artists in pop culture. He was named the World Music Award's Best-Selling Pop Male Artist of the Millennium and received the American Music Award's Artist of the Century Award. He has been inducted into the Rock & Roll Hall of Fame twice: in 1997 as a member of the Jackson 5 and as a solo artist in 2001.

* * * * *

THRILLER - 25TH ANNIVERSARY EDITION

Thriller - original track listing - US Billboard Chart Peaks
"Wanna Be Startin' Somethin'" - (#5 Hot 100, #5 R&B )
"Baby Be Mine"
"The Girl Is Mine" (with Paul McCartney) - (#2 Hot 100, #1 R&B, #1 Adult Contemporary)
Thriller" - (#4 Hot 10, #3 Hot R&B/Hip-Hop Singles & Tracks)
"Beat It" - (#1 Hot 100, #1 R&B )
"Billie Jean" - (#1 Hot 100, #1 R&B, #9 A/C)
"Human Nature" - (#7 Hot 100, #2 Adult Contemporary)
"P.Y.T. (Pretty Young Thing)" - (#10 Hot 100)
"The Lady in My Life"

Bonus Material:
10. Someone In the Dark ^
11. Billie Jean (Michael Jackson's original demo recording) ^
12. Carousel ^

Previously Unreleased Tracks For 25th Anniversary Edition
13. The Girl Is Mine 2008 with will.i.am*
14. P.Y.T. (Pretty Young Thing) 2008 with Michael Jackson and will.i.am*
15. Wanna Be Startin' Somethin' 2008 with Michael Jackson, Akon and will.i.am*
16. Billie Jean 2008 with Kanye West*
17. For All Time (unreleased track from original Thriller sessions)*

^From 2001 Thriller Special Edition
*-previously unreleased

Bonus DVD
The Videos
Thriller
Beat It
Billie Jean
Billie Jean performance from Motown 25: Yesterday, Today and Forever
25th Anniversary Executive Producer: Michael Jackson
Original Album Produced by Quincy Jones for [Quincy Jones Productions logo]

Dette indlæg er redigeret af Hess: 30 November 2007 - 01:01 AM


#2 Bruger er offline   Hess Ikon 30 November 2007 - 01:21 AM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 2052
  • Indmeldt: 10-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Århus

Fra www.amazon.com

Skrevet Billede

Skrevet Billede

Nu sker der noget!!!

Endelig!

#3 Bruger er offline   Smarties Ikon 30 November 2007 - 08:01 AM

  • Miss 7
  • Ikon
  • Gruppe: Adminstration
  • Indlæg: 3910
  • Indmeldt: 09-February 04
  • Gender:Female
  • Location:Måløv, Storkøbenhavn

Det er dejligt, at der sker noget og coveret ser flot ud, men er godt nok meget skuffet over det bonusmateriale :shakehead:
Knuz Carina

Skrevet Billede


R.I.P. Michael Joseph Jackson 29 August 1958 - 25 June 2009

I'll never let you part, for you're always in my heart

#4 Bruger er offline   WillYouBeThere Ikon 30 November 2007 - 12:52 PM

  • Admin
  • Ikon
  • Gruppe: Adminstration
  • Indlæg: 3517
  • Indmeldt: 07-February 04
  • Gender:Male
  • Location:København

Den glæder jeg mig rigtigt meget til, det ser virkelig fedt ud - superfedt cover! :)

Jeg er lidt enig med Carina - det er lidt tyndt bonusmateriale. Men jeg er meget spændt på, om Michael selv har lagt nye vokaler på de sange, som will.i.am har noget med at gøre? Det kan jo være, de har brugt noget af tiden på det i Irland? :)

#5 Bruger er offline   Janet Ikon 30 November 2007 - 01:17 PM

  • Ronja og Elliots mor :o)
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 2892
  • Indmeldt: 17-November 06
  • Gender:Female
  • Location:Fredericia

Ja, bonusmaterialet er lidt kedeligt... Men glæder mig da alligevel til at få fingre i den :D
Besøg min hjemmeside: http://bengtsson.mono.net

#6 Bruger er offline   clausw Ikon 30 November 2007 - 02:28 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1801
  • Indmeldt: 12-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Skovsgård

Lidt skuffende er det vel, men man ender jo med at bruge sine lommepenge på det alligevel. :upsidedown:
Skrevet Billede

#7 Bruger er offline   Jesh Ikon 30 November 2007 - 06:27 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 3046
  • Indmeldt: 20-March 04
  • Gender:Male
  • Location:København

Det afgørende er at Michael er fremme igen!!
You are always in my heart.......
Keep the Faith

#8 Bruger er offline   Hess Ikon 30 November 2007 - 08:43 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 2052
  • Indmeldt: 10-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Århus

Læs IndlægJesh, på Nov 30 2007, 06:27 PM, sagde:

Det afgørende er at Michael er fremme igen!!



Lige præcis.

Og vi vidste jo alle godt det var en re-release. Vi vidste det ville blive de samme ni sange, og nogle remix. Det er jo IKKE et nyt album, så havde egentlig ikke forventet så meget nyt.

MEN for all time er et outtake fra Dangerous, IKKE thriller, eller det har jeg da i hvert fald altid troet, så fatter ikke hvad den laver der, men hvis mike har genindspillet den er det jo fint.

Og DVD'en er jeg skuffet over, den kunne de godt ha gjort mere ud af. Fx the making of Thriller!

#9 Bruger er offline   clausw Ikon 30 November 2007 - 11:10 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1801
  • Indmeldt: 12-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Skovsgård

Det kunne være en mulighed at "For All Time" rent faktisk er fra "Thriller" tiden, og at den version vi kender, er en genindspilning fra 1989/1990?

"Wanna Be Startin' Somethin'" stammer helt tilbage fra indspilningen af "Off The Wall". "Earth Song" er fra 1989, og var ment om en duet mellem MJ og en gospel sangerinde, som jeg har glemt navnet på. "Blood On The Dancefloor" er også fra 1989/1990.
Skrevet Billede

#10 Bruger er offline   Hess Ikon 01 December 2007 - 01:09 AM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 2052
  • Indmeldt: 10-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Århus

Læs Indlægclausw, på Nov 30 2007, 11:10 PM, sagde:

Det kunne være en mulighed at "For All Time" rent faktisk er fra "Thriller" tiden, og at den version vi kender, er en genindspilning fra 1989/1990?

"Wanna Be Startin' Somethin'" stammer helt tilbage fra indspilningen af "Off The Wall". "Earth Song" er fra 1989, og var ment om en duet mellem MJ og en gospel sangerinde, som jeg har glemt navnet på. "Blood On The Dancefloor" er også fra 1989/1990.



Earth song var skrevet til Dangerous, men BOTD er skrevet, såvidt jeg da husker til History, altså 1993/1994.

Men ja du har selvfølgelig ret i at For All Time ligeledes kan ha være skrevet til thriller, men at fans først hørte om den efter Dangerous og derfor troede den var et outtake derfra. Glæder mig til at høre den, har altid godt kunne lig den sang!

#11 Bruger er offline   Jesh Ikon 01 December 2007 - 09:00 AM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 3046
  • Indmeldt: 20-March 04
  • Gender:Male
  • Location:København

Jeg glæder mig nu til at få en officiel udgave af fantastiske "For All Time"

I forhold til Thriller kan jeg oplyse at salget er eksploderet gennem de seneste uger; ikke mindst i USA. Det skyldes selvfølgelig 25 års jubilæ samt de mange artikler og tv/radio-indslag. Også salget af Number Ones er eksploderet. I sidste uge alene solgte den mellem 25.000 og 30.000 alene i USA. Det svare faktisk til at det var det 61 bedst sælgende album over there i sidste uge........Godt gået!!
You are always in my heart.......
Keep the Faith

#12 Bruger er offline   Thomas Ikon 01 December 2007 - 02:37 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1189
  • Indmeldt: 09-February 07
  • Gender:Male
  • Location:lyngby

Læs IndlægJesh, på Dec 1 2007, 09:00 AM, sagde:

Jeg glæder mig nu til at få en officiel udgave af fantastiske "For All Time"

I forhold til Thriller kan jeg oplyse at salget er eksploderet gennem de seneste uger; ikke mindst i USA. Det skyldes selvfølgelig 25 års jubilæ samt de mange artikler og tv/radio-indslag. Også salget af Number Ones er eksploderet. I sidste uge alene solgte den mellem 25.000 og 30.000 alene i USA. Det svare faktisk til at det var det 61 bedst sælgende album over there i sidste uge........Godt gået!!


ja rigtig god gået!!!!!!!!
Skrevet Billede

RIP - I Love You More Than MOST!

#13 Bruger er offline   clausw Ikon 01 December 2007 - 02:56 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1801
  • Indmeldt: 12-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Skovsgård

Blood On The Dancefloor er et Teddy Riley nummer skrevet tilbage omkring 1989, men det kan nu være ligemeget. Det er et fedt nummer. :)

Singlen der kommer i 2008 er remixet af The Girl Is Mine med Will.I.Am. Uden nye vokaler af MJ.

Har det fra en, der kalder sig rubba, og han er rimelig troværdig. Thriller 25 er en forsmag på promotion af det nye album, som kommer til sommer næste år. Udgivet i samarbejde med Sony.

Om det er løgn og latin, finder vi jo ud af. :silly:

Dette indlæg er redigeret af clausw: 01 December 2007 - 02:57 PM

Skrevet Billede

#14 Bruger er offline   Smile1982 Ikon 01 December 2007 - 07:55 PM

  • You Make Me Smile...
  • Ikon
  • Gruppe: Adminstration
  • Indlæg: 3163
  • Indmeldt: 06-February 04
  • Gender:Female
  • Location:København S

Ham Rubba har jeg hørt om før - tror godt man kan stole på ham ;)

Og så vidt jeg ved, så lyder det meget rigtig med Sony. For 2 Seas Record er helt ude af billedet... også selvom de åbenbart ikke selv er klar over det :lol:
Skrevet Billede

#15 Bruger er offline   Gregers Ikon 02 December 2007 - 07:32 AM

  • Gregers
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 4052
  • Indmeldt: 16-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Hyllinge Denmark

Ja det ser rigtig lækkert ud, det glæder keg mig til, lader til at Michael og Sony har fundet sammen igen. Men som jer andre er jeg også rimelig skuffet over bonusmaterialet, det har bare at være nogle fede remix hehe...
Besøg min side: http://www.mjparadise.com
25. June 2009: The Day The Music Died!

#16 Bruger er offline   Thomas Ikon 02 December 2007 - 11:31 AM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1189
  • Indmeldt: 09-February 07
  • Gender:Male
  • Location:lyngby

Indlægs-ikon 

tillykke til michael med igår...

og her er en lille video jeg har lavet til ham

http://www.youtube.c...h?v=pMDt5xcSpcM
Skrevet Billede

RIP - I Love You More Than MOST!

#17 Bruger er offline   Mrs. Jackson Ikon 03 December 2007 - 06:29 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 301
  • Indmeldt: 29-July 07
  • Gender:Female
  • Location:Fyn

Hej!

Nu har jeg lige læst på thevoice.dk, at Michael udgiver ny single i denne måned.
Jeg er klar over, at The Voice ikke er særlig troværdig, men er der andre der har hørt dette?


Glædelig Jul :wub:
Sophie

#18 Bruger er offline   Jesh Ikon 04 December 2007 - 08:17 AM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 3046
  • Indmeldt: 20-March 04
  • Gender:Male
  • Location:København

Al den forvirring og alle de forventninger - min holdning er, at vi bare må vente og se. Jeg er sikker på at vi før eller siden for alt det vi ønsker os!!
You are always in my heart.......
Keep the Faith

#19 Bruger er offline   MJWannabe Ikon 04 December 2007 - 03:39 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 40
  • Indmeldt: 28-February 07
  • Gender:Male

Glæder mig også til at få fat i det i februar. Håber han kan tjene lidt penge ind så han kan komme nogenlunde på fode igen :thumbsup:
// I'm a lover, Not a fighter! //

#20 Bruger er offline   Mrs. Jackson Ikon 05 December 2007 - 08:58 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 301
  • Indmeldt: 29-July 07
  • Gender:Female
  • Location:Fyn

Læs IndlægJesh, på Dec 4 2007, 08:17 AM, sagde:

Al den forvirring og alle de forventninger - min holdning er, at vi bare må vente og se. Jeg er sikker på at vi før eller siden for alt det vi ønsker os!!


Ja.. Du har nok ret ;)


Sophie

  • (5 Sider)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sidste »
  • Du kan ikke starte et nyt emne
  • Du kan ikke svare på dette emne

1 Bruger(e) læser dette emne
0 medlemmer, 1 gæster, 0 anonyme brugere