The Moo-Walkers Forum: Noget i er ked af ved jer selv? - The Moo-Walkers Forum

Hop til indhold



Noget i er ked af ved jer selv? ..

#1 Bruger er offline   ElinsJackson Ikon 23 September 2009 - 03:44 PM

  • I'll never let you part, for you're always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 2582
  • Indmeldt: 15-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Viborg

Ja overskriften siger sig selv.


.. Har altid haft et "dovent" øje , som det bliver kaldt.
Altså et øje som ikke bliver "brugt" eller noget i den retning , altså kan ikke se noget ud af mit højre øje , og har jeg aldrig kunnet.
Så har derfor hele mit liv, levet kun med at kunne se ud af 1 øje....
Det højre øje ( Det dovne øje) har med at "styre sig selv" en gang imellem, hvis jeg f.eks er træt eller lign, så kan det godt finde på at kigge en anelse ud til det ene side imens det venstre øje ser lige frem.


er bare rigtig træt af det , og kan tit gøre mig ked af det.

Mine venner siger at de ikke bemærker det , men skal de jo sige.
Nogle gange har jeg stået at snakke med nogle hvor de lige pludselig afbryder " Er du egentlig skelnøjet ?" og det er så fordi mit dovent øje havde bevæget sig.

har aldrig rigtig generet mig , men har opdaget at det faktisk sker tit, og folk må da have det underligt med at snakke med mig , hvis mit ene øje bevæger sig ?
Kan da sagtens forstå hvorfor folk spørg mig.
Men bliver også flov, og trist til mode hver gang..


Er der nogle af jer som har hørt om "et dovent øje" før ?
Og kan i evt. fortælle noed om det, d ajeg ikke har så meget viden inde for det?

.. Håber man kan blive opereret for det eller lign. kan snart ikke klare det mere :/
Skrevet Billede

#2 Bruger er offline   Minnie Ikon 23 September 2009 - 03:53 PM

  • You Can't Really Be That Stupid
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 2749
  • Indmeldt: 06-February 04
  • Gender:Male

Jeg har ikke et dovent øje med noget som hedder 'selektiv skelen'. I al sin enkelthed går det ud på at jeg kun kan se ud af et øje ad gangen - men jeg kan selv mere eller mindre bevidst vælge hvilket øje jeg bruger.

Især hvis jeg er træt sidder det øje jeg ikke bruger helt inde i øjenkrogen ved næsen.

Sådan normalt er det totalt ubevidst at jeg skifter øje, men jeg kan også kontrollere det bevidst. Men det giver samme effekt som de du beskriver - altså at folk kigger en ekstra gang eller spørger "Er det mig du snakker til?"

Indimellem er jeg træt af ting ved mig selv - ex min skelen, min vægt (som klart er min STØRSTE irritation), og et par andre ting, som jeg ikke bryder mig om sådan at dele med folk... men alt i alt får jeg ikke noget ud af at rende rundt og være træt af mig selv.

At du har et dovent øje ved jeg ikke om man kan gøre noget ved. Min skelen kan ikke ændres, da begge øjne fungerer osv, men de fungerer bare ikke sammen.

Men du bør lære at acceptere dig selv, og lad være med at lade dig irritere. Du er smuk som du er, du er perfekt som du er, og der er ingen grund til at lave om på dig :)

Nu skal jeg bare lære at tænke det om mig selv hele tiden også LOL

Three Nails Gave Me Liberty

*********

You used to captivate me by your resonating light
Now, I'm bound by the life you left behind


#3 Bruger er offline   ElinsJackson Ikon 23 September 2009 - 04:21 PM

  • I'll never let you part, for you're always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 2582
  • Indmeldt: 15-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Viborg

Læs IndlægMinnie, på Sep 23 2009, 03:53 PM, sagde:

Jeg har ikke et dovent øje med noget som hedder 'selektiv skelen'. I al sin enkelthed går det ud på at jeg kun kan se ud af et øje ad gangen - men jeg kan selv mere eller mindre bevidst vælge hvilket øje jeg bruger.

Især hvis jeg er træt sidder det øje jeg ikke bruger helt inde i øjenkrogen ved næsen.

Sådan normalt er det totalt ubevidst at jeg skifter øje, men jeg kan også kontrollere det bevidst. Men det giver samme effekt som de du beskriver - altså at folk kigger en ekstra gang eller spørger "Er det mig du snakker til?"

Indimellem er jeg træt af ting ved mig selv - ex min skelen, min vægt (som klart er min STØRSTE irritation), og et par andre ting, som jeg ikke bryder mig om sådan at dele med folk... men alt i alt får jeg ikke noget ud af at rende rundt og være træt af mig selv.

At du har et dovent øje ved jeg ikke om man kan gøre noget ved. Min skelen kan ikke ændres, da begge øjne fungerer osv, men de fungerer bare ikke sammen.

Men du bør lære at acceptere dig selv, og lad være med at lade dig irritere. Du er smuk som du er, du er perfekt som du er, og der er ingen grund til at lave om på dig :)

Nu skal jeg bare lære at tænke det om mig selv hele tiden også LOL



hvor du sød , tak for det Minnie <3

Men ja , vi har egentlig lidt af det samme problem, jeg kan bare aldrig komme til at se på min "dovne øje" .
Men er født med det , og har aldrig vidst hvordan det er at se ud af begge øjne, sååå ..Det man ikke ved , har man ikke ondt af . Er det ikke det man siger ?

dooh ..
Ja det er også mest hvis jeg kigger mig i spejlet at mit højre øje bestemmer selv, eller hvis jeg ligger make up , eller er træt.
Kan finde på at grine af det nogle gange , fordi jeg sys det ser så tåbetligt ud når mit gør det hehe.
Men det er jo ikke sjovt. ihh..


men ja , ingen er fejlfrie..
Har haft nogle tænder som har lignet at de er blevet smidt ind i kæften på mig. Altså rigtig skæve tænder, som både har siddet i tandkødet og det hele.
Sikke en smerte at gå med bøjle , men det har hjulpet og er glad for resultatet i dag !

Men er laaaangt fra færdig, Skal have en kæbeoperation npår jeg bliver 20 år. (av av)
fordi jeg skal have rykket min kæbe længere frem , og have mere hage..
avavavavavava... !!
Skrevet Billede

#4 Bruger er offline   Jonaskhl Ikon 23 September 2009 - 04:36 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1438
  • Indmeldt: 05-March 09
  • Gender:Not Telling

Altså jeg synes ikke det er pinligt? En af mine kammerater har det med nogen gange, at hans øjne ikke kigger på en når han taler til en en, og det er vel sådan som han er? ligesom igen en af mine kammerater er født uden den ene hånd og hans arm derfor ser ret speciel ud i enden osv.
Vi alle har vel små eller mindre fejl, hvis man går efter det perfekte ( indrømmet, ham med hånden er nok lidt mere end en lille fejl ;) ) :)

Synes du skal prøve at se det som en charme, hvis du kan. Det er sådan Du er :)

( Nu vi taler om bøjle, så har jeg også haft det. Er faktisk glad for at jeg har gået med det, selvom det er noget af en smerte man skal igennem i starten :/, for mine tænder sidder fuldstændig lige idag. Ligesom i en tandpasta reklame hehe. )

Dette indlæg er redigeret af Jonaskhl: 23 September 2009 - 04:38 PM

"This post has been edited by Jonaskhl: Today, xx:xx pm/am" <3 <3 <3

#5 Guest_Keys_* 23 September 2009 - 04:46 PM

  • Gruppe: Guests

Jeg hader min afro hår selvom jeg er perle xP..
Okay min er ikke så stor men den er ihvertfald tyk -.-

#6 Bruger er offline   ElinsJackson Ikon 23 September 2009 - 04:49 PM

  • I'll never let you part, for you're always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 2582
  • Indmeldt: 15-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Viborg

Læs IndlægJonaskhl, på Sep 23 2009, 04:36 PM, sagde:

Altså jeg synes ikke det er pinligt? En af mine kammerater har det med nogen gange, at hans øjne ikke kigger på en når han taler til en en, og det er vel sådan som han er? ligesom igen en af mine kammerater er født uden den ene hånd og hans arm derfor ser ret speciel ud i enden osv.
Vi alle har vel små eller mindre fejl, hvis man går efter det perfekte ( indrømmet, ham med hånden er nok lidt mere end en lille fejl ;) ) :)

Synes du skal prøve at se det som en charme, hvis du kan. Det er sådan Du er :)

( Nu vi taler om bøjle, så har jeg også haft det. Er faktisk glad for at jeg har gået med det, selvom det er noget af en smerte man skal igennem i starten :/, for mine tænder sidder fuldstændig lige idag. Ligesom i en tandpasta reklame hehe. )



ja mit øje kigger også væk nogle gange, og det er ret så irriterende , og har lært at se på folk, når det sker , for så kigger de lige en ekstra gang over på det "dovent øje".
Har lige læst at det faktisk ( måske) kan behandles, men der er ikke så stor sandsynlighed for det jo ældre man bliver.
Men at man kan få sådan nogle syn røver man skal genemføre , men det er SÅ dyrt at gå til optikeren s:

Ja det med bøjlen er jeg også bare rigtig tilfreds med , selvom jeg først fik min på som 16-årig.
Men fik den heldigvis af da jeg blev 18 år ;d Så det skønt , men også kun fordi de rykkede sig så hurtigt da jeg ikke har så mange kindtænder ;D ( fik fjernet 8 kindtænder da jeg var mindre), og så har jeg gået med "teleskoper" som skulle rykke min hagefrem s: men det hjal ikke. og har/havde stadig 1 cm overbid..

udover det fik jeg også skåret noget at mit tandkød af fordi man kunne se for meget af mine gummer når jeg smilte.
og det gør nas !!!!!!!! gør jeg aldrig igen , av av av .

men nu har jeg også bare et PERFECKT smile ;D rauw. trods al den smerte ;)

meen , ja det skam ikke ovre endnu , har en tid på sygehuset når jeg bliver 20 år , der skal jeg nemlig have brækket mine kæber i hver side og have rykket dem længere frem , og have formet min hage også :o :o ( Har ikke så meget hage nemlig) ...


puuhaa , sorry , det blev lidt meget jeg fik skrevet ;D

Dette indlæg er redigeret af ElinsJackson: 23 September 2009 - 05:03 PM

Skrevet Billede

#7 Bruger er offline   ElinsJackson Ikon 23 September 2009 - 04:51 PM

  • I'll never let you part, for you're always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 2582
  • Indmeldt: 15-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Viborg

Læs IndlægKeys, på Sep 23 2009, 04:46 PM, sagde:

Jeg hader min afro hår selvom jeg er perle xP..
Okay min er ikke så stor men den er ihvertfald tyk -.-



Du har noget SMUKT hår Suzan (:
Skrevet Billede

#8 Bruger er offline   Jonaskhl Ikon 23 September 2009 - 05:01 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1438
  • Indmeldt: 05-March 09
  • Gender:Not Telling

Læs IndlægElinsJackson, på Sep 23 2009, 05:49 PM, sagde:

meen , ja det skam ikke ovre endnu , har en tid på sygehuset når jeg bliver 18 år , der skal jeg nemlig have brækket mine kæber i hver side og have rykket dem længere frem , og have formet min hage også :o :o ( Har ikke så meget hage nemlig) ...
puuhaa , sorry , det blev lidt meget jeg fik skrevet ;D

Er du ikke 18 ? ;)
"This post has been edited by Jonaskhl: Today, xx:xx pm/am" <3 <3 <3

#9 Bruger er offline   ElinsJackson Ikon 23 September 2009 - 05:03 PM

  • I'll never let you part, for you're always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 2582
  • Indmeldt: 15-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Viborg

Læs IndlægJonaskhl, på Sep 23 2009, 05:01 PM, sagde:

Er du ikke 18 ? ;)



Flot s: Mener 20 år :D!
Skrevet Billede

#10 Bruger er offline   Jonaskhl Ikon 23 September 2009 - 05:08 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1438
  • Indmeldt: 05-March 09
  • Gender:Not Telling

Læs IndlægElinsJackson, på Sep 23 2009, 06:03 PM, sagde:

Flot s: Mener 20 år :D!

Du er tilgivet ;)

Offtopic: Du har skrevet flere indlæg end mig :o og jeg har været herinde, lidt over 4 måneder mere end dig :o
"This post has been edited by Jonaskhl: Today, xx:xx pm/am" <3 <3 <3

#11 Bruger er offline   Sleeping Beauty Ikon 23 September 2009 - 05:12 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1155
  • Indmeldt: 12-March 04
  • Location:Århus

Jeg kender faktisk to, der har en anden form for dovent øje. Den ene kan ofte ikke åbne det ene øje - der er faktisk ikke noget i vejen med selve øjet, men øjenlåget kan han ikke altid selv styre. Så han har et øje åbent og et øje lukket det meste af tiden. Den anden kan ikke åbne sine øjne helt, så hun går konsekvent med hovedet lidt bagoverbøjet for at kunne se.

Alt er relativt, og selvom du nok har det med at se dig blind på din egen "lidelse" er der mange, der har det værre end dig. Os, der har "normale" øjne, har helt andre problemer, vi går og tænker på. Vi er garanteret selv de eneste, der kan se dem, men de er der!

Mht. til din kæbeoperation, så er der helt sikkert et godt resultat i vente. Min mor fik det gjort, da hun var ung, og selvom hun sagde, at det bestemt ikke var smertefrit, så er resultatet helt perfekt (derudover var hun begejstret for at tabe hele 8 kg. fordi hendes tænder var låst sammen i en periode). Det lyder skræmmende, men det skal du nok klare det. Du er i hvert fald ikke den eneste, der skal igennem det.

Jeg håber, at du kommer til at holde af dig selv, for hvis man ikke gør det selv, hvorfor skulle andre så?
Dem der kender dig bedst, kender dig garanteret på alle de små "fejl", der gør dig til dig. Det er det, der gør dig charmerende.. Også selvom du ikke selv kan se det..
Why go up there, when people are DYING to get down here ?!

#12 Bruger er offline   ElinsJackson Ikon 23 September 2009 - 05:21 PM

  • I'll never let you part, for you're always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 2582
  • Indmeldt: 15-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Viborg

Læs IndlægSleeping Beauty, på Sep 23 2009, 04:12 PM, sagde:

Jeg kender faktisk to, der har en anden form for dovent øje. Den ene kan ofte ikke åbne det ene øje - der er faktisk ikke noget i vejen med selve øjet, men øjenlåget kan han ikke altid selv styre. Så han har et øje åbent og et øje lukket det meste af tiden. Den anden kan ikke åbne sine øjne helt, så hun går konsekvent med hovedet lidt bagoverbøjet for at kunne se.

Alt er relativt, og selvom du nok har det med at se dig blind på din egen "lidelse" er der mange, der har det værre end dig. Os, der har "normale" øjne, har helt andre problemer, vi går og tænker på. Vi er garanteret selv de eneste, der kan se dem, men de er der!

Mht. til din kæbeoperation, så er der helt sikkert et godt resultat i vente. Min mor fik det gjort, da hun var ung, og selvom hun sagde, at det bestemt ikke var smertefrit, så er resultatet helt perfekt (derudover var hun begejstret for at tabe hele 8 kg. fordi hendes tænder var låst sammen i en periode). Det lyder skræmmende, men det skal du nok klare det. Du er i hvert fald ikke den eneste, der skal igennem det.

Jeg håber, at du kommer til at holde af dig selv, for hvis man ikke gør det selv, hvorfor skulle andre så?
Dem der kender dig bedst, kender dig garanteret på alle de små "fejl", der gør dig til dig. Det er det, der gør dig charmerende.. Også selvom du ikke selv kan se det..



Tak for svaret SB (:

ja okay det må være træls for dem, håber de finder en måned og får ordnet det på , hvis der er en måde altså ?

puuhaa , ja fik også afvide at jeg ville tabe mig 5 kg eller mere, og det vil jeg da meget gerne (: ikke noget problem der , men ELSKER at spise , så det bliver sikkert en lidelse i sig selv at man heller ikke kan spise ordentligt, i et stykke tid.

Men har hørt at de ikke syr tænderne sammen mere , da der er en risiko at man kan blive kvalt i sit eget opkast.
da der er mange som kan få bivirkninger over deres medicin.

Men tror heller ikke at jeg på nogle måde kunne finde på at åbne munden da det må gøre pænt ondt efter de er blevet brækket op. (:
Men glæder mig til resultatet, for det er sjælent jeg vil have sat mit hår op i en hestehale , for så ligger jeg meget mærke til det. altså hagen og kæben.

MEn har egentlig en okay selvtillid , men tit når jeg alene tænker jeg meget over tingenen , lidt for mget nogle gange ;D
Skrevet Billede

#13 Bruger er offline   ElinsJackson Ikon 23 September 2009 - 05:23 PM

  • I'll never let you part, for you're always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 2582
  • Indmeldt: 15-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Viborg

Læs IndlægJonaskhl, på Sep 23 2009, 04:08 PM, sagde:

Du er tilgivet ;)

Offtopic: Du har skrevet flere indlæg end mig :o og jeg har været herinde, lidt over 4 måneder mere end dig :o



Ved det ;) folk ville sku kede sig uden mig :rolleyes:
Jeg elsker Forums ;b
Det er da bare dig der skal komme i gang ;d Tror kun jeg har lagt mærke til 1 indlæg med dig ?
Skrevet Billede

#14 Bruger er offline   Jonaskhl Ikon 23 September 2009 - 05:31 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1438
  • Indmeldt: 05-March 09
  • Gender:Not Telling

Læs IndlægElinsJackson, på Sep 23 2009, 06:23 PM, sagde:

Ved det ;) folk ville sku kede sig uden mig :rolleyes:
Jeg elsker Forums ;b
Det er da bare dig der skal komme i gang ;d Tror kun jeg har lagt mærke til 1 indlæg med dig ?

Hmm, skriver da i gennemsnit 3,71 indlæg pr. dag herinde, kan jeg se ;) Og det er endda efter en uge hvor jeg overhovedet ikke har skrevet herinde ;)

Dette indlæg er redigeret af Jonaskhl: 23 September 2009 - 05:33 PM

"This post has been edited by Jonaskhl: Today, xx:xx pm/am" <3 <3 <3

#15 Bruger er offline   Wolff Ikon 23 September 2009 - 05:32 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 303
  • Indmeldt: 26-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Odense

Elin, en af mine rigtig gode veninder fik skubbet under kæben lidt frem og fik rettet overbiddet til. Hun havde gået med bøjle altid, men det gjorder ikke noget ved at under kæben bare ikke passede til det øverste.
Men glæd dig. ;) Nu ved jeg jo ikke hvor slemt dit er, men hendes var meget slemt, og det har pyntet MEGET! Men det bliver nogle hårde uger med mad gennem sugerør og hævelser.

Min veninde fik også lukket munden godt sammen, og dagen efter operationen kastede hun også op, men man kaster kun op de første par dage - og så meget er det heller ikke.
Men det var alt værd, har hun sagt og det kan man også tydeligt se. Så glæd dig til resultatet, og få en god veninde til at komme over med nogle film en gang i mellem når du gennemgår det. :D

- Jeg tager gerne til Jylland for at se en masse MJ med dig imens. :D

Men bare glæd dig, det bliver rigtig flot hvis man er utilfreds ;)

Dette indlæg er redigeret af Wolff: 23 September 2009 - 05:36 PM

.. Wolff

Skrevet Billede

I'll never let you part, for you're always in my heart..
I just can't stop loving you, Michael.

1958 - 2009

#16 Bruger er offline   ElinsJackson Ikon 23 September 2009 - 05:47 PM

  • I'll never let you part, for you're always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 2582
  • Indmeldt: 15-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Viborg

Læs IndlægWolff, på Sep 23 2009, 04:32 PM, sagde:

Elin, en af mine rigtig gode veninder fik skubbet under kæben lidt frem og fik rettet overbiddet til. Hun havde gået med bøjle altid, men det gjorder ikke noget ved at under kæben bare ikke passede til det øverste.
Men glæd dig. ;) Nu ved jeg jo ikke hvor slemt dit er, men hendes var meget slemt, og det har pyntet MEGET! Men det bliver nogle hårde uger med mad gennem sugerør og hævelser.

Min veninde fik også lukket munden godt sammen, og dagen efter operationen kastede hun også op, men man kaster kun op de første par dage - og så meget er det heller ikke.
Men det var alt værd, har hun sagt og det kan man også tydeligt se. Så glæd dig til resultatet, og få en god veninde til at komme over med nogle film en gang i mellem når du gennemgår det. :D

- Jeg tager gerne til Jylland for at se en masse MJ med dig imens. :D

Men bare glæd dig, det bliver rigtig flot hvis man er utilfreds ;)




Nurrr Wolf , du simpelthen en engel ;D
tak for svaret ;D
ja det eneste jeg glæder mig til er resultatet.
Adr , bare tanken om at kaste op , s:
Ja der er en masse smerte at gå igennem , men så er det godt at jeg har jer at skrive med når jeg skal igennem det og skal være meget hjemme ;D

Du er mere end velkoemmen (:
Skrevet Billede

#17 Guest_Keys_* 23 September 2009 - 05:57 PM

  • Gruppe: Guests

Læs IndlægElinsJackson, på Sep 23 2009, 05:51 PM, sagde:

Du har noget SMUKT hår Suzan (:


Hvordan ved du det ? o.O

#18 Guest_Keys_* 23 September 2009 - 06:00 PM

  • Gruppe: Guests

Nå jo forfanden.. Jeg viste jo et billed af mig til dig xP.

#19 Bruger er offline   ElinsJackson Ikon 23 September 2009 - 06:04 PM

  • I'll never let you part, for you're always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 2582
  • Indmeldt: 15-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Viborg

Læs IndlægKeys, på Sep 23 2009, 05:00 PM, sagde:

Nå jo forfanden.. Jeg viste jo et billed af mig til dig xP.




hahahahaha , du glemmer hurtigt ;b
Skrevet Billede

#20 Guest_Keys_* 23 September 2009 - 06:08 PM

  • Gruppe: Guests

*Føler mig flov*
Plejer altid at ha' god hukommelse xP !

  • (2 Sider)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan ikke starte et nyt emne
  • Du kan ikke svare på dette emne

1 Bruger(e) læser dette emne
0 medlemmer, 1 gæster, 0 anonyme brugere