The Moo-Walkers Forum: Så er det eksamenstid :) - The Moo-Walkers Forum

Hop til indhold



Så er det eksamenstid :)

#1 Bruger er offline   Mrs. Jackson Ikon 10 June 2008 - 11:30 AM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 301
  • Indmeldt: 29-July 07
  • Gender:Female
  • Location:Fyn

Hej folkens :)

Så er det jo tid til eksamener. For nogle af os vel og mærket ;)

Så det er jo vældig passende at lave en tråd til os der får karakterer. Perfekt lejlighed til at blære sig lidt ;) hehe

Indtil videre har jeg fået 7 i skriftlig biologi, 10/10 i skriftlig matematik og 12 i mundtlig engelsk :)
Så jeg er glad disse dage.. hehe

Hvad med jer?


Knus Fie

#2 Bruger er offline   jannik1987 Ikon 10 June 2008 - 03:09 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1046
  • Indmeldt: 01-May 05
  • Location:Næstved

Jeg har været oppe i 4 skriftlige, men kender stadig ikke resultatet.

Så har jeg været oppe i en mundtlig, i International Område, der fik jeg 12.

Skal op i dansk, og spansk... og så er jannik blevet student:)

#3 Bruger er offline   Mrs. Jackson Ikon 10 June 2008 - 08:41 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 301
  • Indmeldt: 29-July 07
  • Gender:Female
  • Location:Fyn

Læs Indlægjannik1987, på Jun 10 2008, 02:09 PM, sagde:

Jeg har været oppe i 4 skriftlige, men kender stadig ikke resultatet.

Så har jeg været oppe i en mundtlig, i International Område, der fik jeg 12.

Skal op i dansk, og spansk... og så er jannik blevet student:)



Sejt Jannik :)

HF eller hvad?

Personligt synes jeg nu det er smadder surt med den nye skala.. Du kan ikke få en karakter for det virkelig usædvanelige. For det som de ikke forventer af dig. Altså det som før var 13..
Smadder træls synes jeg. ;)


Fie

#4 Bruger er offline   lauzzy81 Ikon 11 June 2008 - 06:26 AM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1069
  • Indmeldt: 12-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Esbjerg, Denmark

Jeg er bare glad for at Eksamner for mit vedkomne er et OVERSTÅET kapitel for flere år siden...................skønt!
Skrevet Billede

13.06.05 REMEMBER This DAY!

25.06.09 THE DAY THE WORLD LOST ITS NR. 1 ENTERTAINER & MUSIC ARTIST! RIP

www.yuki.dk

#5 Bruger er offline   Mette*lil Ikon 11 June 2008 - 08:57 AM

  • WOW!
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 3094
  • Indmeldt: 12-March 04
  • Gender:Female
  • Location:Knaldhytten

Ahh... hader eksamener! Nu har jeg heldigvis kun 1 tilbage, og så er jeg studine!
Skrevet Billede
BAH !

#6 Bruger er offline   Sleeping Beauty Ikon 11 June 2008 - 09:47 AM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1155
  • Indmeldt: 12-March 04
  • Location:Århus

Jeg er også lykkelig over at slippe for eksamensræset i år :)

Men det indhenter mig jo nok..
Why go up there, when people are DYING to get down here ?!

#7 Bruger er offline   jannik1987 Ikon 11 June 2008 - 10:02 AM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1046
  • Indmeldt: 01-May 05
  • Location:Næstved

Nej det er HHX, :)

jah, hehe jeg var så nysgerrig at spørge censor, og ens lærer hvilken karakter det ville have været på den gamle, pga., jeg vidste at folk ville hentyde at det også kunne kun havde været et 11.

Så sagde de, at det var et virkelig stort og flot 13 tal, velfortjent. jeg var en af de sidste på dagen, og det var rart, endelig en kunne alt, og samtidig lidt mere end forventet.:)

Men jeg bliver slagtet så meget til min sidste eksamen:) heh spansk...... :angryshout:

#8 Bruger er offline   JakobB Ikon 11 June 2008 - 12:40 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 372
  • Indmeldt: 23-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Aarhus

Jeg har lige været op til en 1.g 24-timers eksamen i fysik.
I læse ferien har jeg slet ikke haft min fysikbog oppe, kun nydt ferien.
Et 10-tal hjemme.
Lækkert at sidde her med en 10 tal, når nogen har brugt hele deres ferie bare på at læse, og ender med et 7-tal eller under.
Nu er der kun en enkelt ubetydelig årsprøve tilbage, har haft ferie i 3-4 uger nu, så det er bare super lækkert.

#9 Bruger er offline   Sleeping Beauty Ikon 11 June 2008 - 06:30 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1155
  • Indmeldt: 12-March 04
  • Location:Århus

Læs IndlægJakobB, på Jun 11 2008, 01:40 PM, sagde:

Jeg har lige været op til en 1.g 24-timers eksamen i fysik.
I læse ferien har jeg slet ikke haft min fysikbog oppe, kun nydt ferien.
Et 10-tal hjemme.
Lækkert at sidde her med en 10 tal, når nogen har brugt hele deres ferie bare på at læse, og ender med et 7-tal eller under.
Nu er der kun en enkelt ubetydelig årsprøve tilbage, har haft ferie i 3-4 uger nu, så det er bare super lækkert.

Jeg kender til et emne, hvor du helt sikkert ville skulle læse i 5-6 timer for at få en højere karakter. Du kan åne bogen på biblioteket. Titlen er "læren om ydmyghed"..










Ved nærmere eftertanke.. 5-6 timer eller ej; det bliver nok stadig dumpekarakter..
Why go up there, when people are DYING to get down here ?!

#10 Bruger er offline   Mette*lil Ikon 11 June 2008 - 07:00 PM

  • WOW!
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 3094
  • Indmeldt: 12-March 04
  • Gender:Female
  • Location:Knaldhytten

:lolcry:
Snap!!! :pointfinger:
Skrevet Billede
BAH !

#11 Bruger er offline   clausw Ikon 11 June 2008 - 09:09 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1801
  • Indmeldt: 12-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Skovsgård

Uha :lol:

Glad for at jeg sluttede mit eksamenræs for 7 år siden. Har ikke savnet det overhovedet. Det med at sidde og plapre løs, det er bare slet ikke mig. Jeg nøjedes med det, der var nødvendigt og så slut prut. :p: :lol:

Flot med alle de høje karakterer. :ok:
Skrevet Billede

#12 Bruger er offline   Minnie Ikon 11 June 2008 - 09:58 PM

  • You Can't Really Be That Stupid
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 2749
  • Indmeldt: 06-February 04
  • Gender:Male

Tjae, de sidste 4 mdr har næsten været en lang eksamen... jeg får først svar på min endelige opgave d. 23. juni... Og den afgør om min praktik kan godkendes, eller om jeg skal skrive opgaven om...
*suk*

Three Nails Gave Me Liberty

*********

You used to captivate me by your resonating light
Now, I'm bound by the life you left behind


#13 Bruger er offline   Gregers Ikon 12 June 2008 - 07:54 AM

  • Gregers
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 4052
  • Indmeldt: 16-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Hyllinge Denmark

Jeg er sgu også glad for at jeg har fået overstået alle mine eksamener i mit liv hehe.
Besøg min side: http://www.mjparadise.com
25. June 2009: The Day The Music Died!

#14 Bruger er offline   Sleeping Beauty Ikon 12 June 2008 - 09:34 AM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1155
  • Indmeldt: 12-March 04
  • Location:Århus

Læs IndlægGregers, på Jun 12 2008, 08:54 AM, sagde:

Jeg er sgu også glad for at jeg har fået overstået alle mine eksamener i mit liv hehe.

Tænk; jeg er af den opfattelse, at hele ens liv er en eksamen. Det er vel lige meget om det er matematik, børn, ægteskab eller bryllupstaler, man er oppe i?
Vi får et emne, gør vort bedste og bliver bedømt ud fra resultatet? ;)
Why go up there, when people are DYING to get down here ?!

#15 Bruger er offline   JakobB Ikon 12 June 2008 - 10:27 AM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 372
  • Indmeldt: 23-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Aarhus

Læs IndlægSleeping Beauty, på Jun 11 2008, 05:30 PM, sagde:

Jeg kender til et emne, hvor du helt sikkert ville skulle læse i 5-6 timer for at få en højere karakter. Du kan åne bogen på biblioteket. Titlen er "læren om ydmyghed"..
Ved nærmere eftertanke.. 5-6 timer eller ej; det bliver nok stadig dumpekarakter..


For det første: Jeg sætter aldrig min fod på et bibliotek. Jeg kender ikke ordet 'åne', men antager du mener 'låne'.
For det andet: Læser jeg aldrig (bøger), udover hvis det er noget der er påkrævet fra skolen :)
For det Tredje: Er ydmyghed, ikke noget man kan bruge til noget, hvis man gerne vil frem i denne verden. Så det er helst ikke noget, jeg gerne vil bestå i.
Men ellers fint forsøg på at være sjov, jeg smilte faktisk af det :thumbsup:

Dette indlæg er redigeret af JakobB: 12 June 2008 - 02:28 PM


#16 Bruger er offline   Lady in Michaels Life Ikon 12 June 2008 - 08:32 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 555
  • Indmeldt: 12-March 04
  • Gender:Female
  • Location:Herning

Læs IndlægJakobB, på Jun 12 2008, 11:27 AM, sagde:

For det første: Jeg sætter aldrig min fod på et bibliotek. Jeg kender ikke ordet 'åne', men antager du mener 'låne'.
For det andet: Læser jeg aldrig (bøger), udover hvis det er noget der er påkrævet fra skolen :)
For det Tredje: Er ydmyghed, ikke noget man kan bruge til noget, hvis man gerne vil frem i denne verden. Så det er helst ikke noget, jeg gerne vil bestå i.
Men ellers fint forsøg på at være sjov, jeg smilte faktisk af det :thumbsup:

Men når manglen på ydmighed begynder at ligne arrogance kan det godt blive et problem. Det er en meget lidt flatterende kvalitet. Desuden er jeg bestemt ikke enig. Og det tror jeg der er mange arbejdsgivere der heller ikke er.


Anyway, er ved at afslutte mit 2. semester på HA og har været til 3 eksamener indtil videre. De 2 første var skriftlige, globalisering (som både dækker udenrigshandel og marketing) og økonomistyring, og dem har jeg ikke fået svar på endnu. I dag var jeg til mundtlig eksamen i empirisk økonomi og jeg fik 4. Og jeg er ovenud lykkelig for det. Jeg har virkelig ikke haft det godt med faget, det sagde mig bare slet ikke noget så jeg var i tvivl om jeg overhovedet kunne bestå. Så et 4-tal er helt ok.

Min sidste eksamen er mundtlig statistik og der har jeg lidt højere forventninger. Det skulle da gerne blive til et 7-tal. Men det er et møgsvært fag, så så længe jeg består er det fint...

Dette indlæg er redigeret af Lady in Michaels Life: 12 June 2008 - 08:36 PM

Skrevet Billede

#17 Bruger er offline   JakobB Ikon 13 June 2008 - 10:17 AM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 372
  • Indmeldt: 23-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Aarhus

Læs IndlægLady in Michaels Life, på Jun 12 2008, 07:32 PM, sagde:

Men når manglen på ydmighed begynder at ligne arrogance kan det godt blive et problem. Det er en meget lidt flatterende kvalitet. Desuden er jeg bestemt ikke enig. Og det tror jeg der er mange arbejdsgivere der heller ikke er.
Anyway, er ved at afslutte mit 2. semester på HA og har været til 3 eksamener indtil videre. De 2 første var skriftlige, globalisering (som både dækker udenrigshandel og marketing) og økonomistyring, og dem har jeg ikke fået svar på endnu. I dag var jeg til mundtlig eksamen i empirisk økonomi og jeg fik 4. Og jeg er ovenud lykkelig for det. Jeg har virkelig ikke haft det godt med faget, det sagde mig bare slet ikke noget så jeg var i tvivl om jeg overhovedet kunne bestå. Så et 4-tal er helt ok.

Min sidste eksamen er mundtlig statistik og der har jeg lidt højere forventninger. Det skulle da gerne blive til et 7-tal. Men det er et møgsvært fag, så så længe jeg består er det fint...


Arrogance og mangel på ydmyghed er ikke altid to ord, du kan sætte i samme bås. Så sådan kan du slet ikke stille det op. Det vil være det samme hvis jeg sagde, for meget ydmyghed, kan blive til meget generthed, og det er en meget lidt flatterende kvalititet. Der er også mange arbejdsgivere der ikke gider at have den type mennesker, men nogen med troen på sig selv. Desuden overdrev jeg måske lidt, for selvfølgelig er jeg også ydmyg i nogen forbindelser, og at hun kan konkludere, at jeg overhovedet ikke er ud fra min sidste indlæg, siger mere om hende end det gør om mig. Dog vil jeg sige, at ydmyghed kommer man ikke langt med, hvis man lader alle de andre få de gode chancer for at vise sine evner, hvem er det så der ender med at blive set? ..
Og desuden for at vende tilbage til den første post, så er det da røv lækkert, at jeg har kunne slappe af hele ferien, uden at læse noget overhovedet, mens andre har knoklet hele ferien igennem, det er da bare en konstatering. Jeg synes det er direkte åndssvagt at sidde og læse hele ferien, når det er en 24-timers eksamen, hvor man trækker en spørgsmål dagen før, og har 24, ja 24-timer! Til at læse det stof omkring ens emne igennem. Det burde være mere end rigeligt.

Dette indlæg er redigeret af JakobB: 13 June 2008 - 10:28 AM


#18 Bruger er offline   Mathias Ikon 13 June 2008 - 01:42 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 391
  • Indmeldt: 20-November 04
  • Gender:Male

Jeg går i 2.g, og har i år i alt 3 eksaminer. Var oppe i "Tysk Fortsætter B-niveau" (nok det fag, jeg føler mig mest usikker i) i tirsdags og fik 10. Det blev jeg glad for. Så var jeg oppe i biologi i dag, og der fik jeg 12. Nu mangler jeg bare naturgeografi i næste uge og en ligegyldig årsprøve i AT.
Er ret glad for det indtil videre er gået godt i mine afsluttende eksaminer. Inklusive årskaraktererne i de fag jeg har afsluttet, men ikke skal op i - har jeg sammen med eksamenskarakterne et vægtet snit på 10.2. Og det er jeg egentlig godt tilfreds med. Håber bare jeg kan holde det i 3.g, for kunne være rart med nærmest komplet valgfrihed efter gym :)

#19 Bruger er offline   Sleeping Beauty Ikon 13 June 2008 - 01:45 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1155
  • Indmeldt: 12-March 04
  • Location:Århus

Læs IndlægLady in Michaels Life, på Jun 12 2008, 09:32 PM, sagde:

Anyway, er ved at afslutte mit 2. semester på HA og har været til 3 eksamener indtil videre. De 2 første var skriftlige, globalisering (som både dækker udenrigshandel og marketing) og økonomistyring, og dem har jeg ikke fået svar på endnu. I dag var jeg til mundtlig eksamen i empirisk økonomi og jeg fik 4. Og jeg er ovenud lykkelig for det. Jeg har virkelig ikke haft det godt med faget, det sagde mig bare slet ikke noget så jeg var i tvivl om jeg overhovedet kunne bestå. Så et 4-tal er helt ok.

Min sidste eksamen er mundtlig statistik og der har jeg lidt højere forventninger. Det skulle da gerne blive til et 7-tal. Men det er et møgsvært fag, så så længe jeg består er det fint...

Det lyder faktisk spændende, er du glad for dit studie? Det er en bacheloruddannelse ikke sandt? Og tager man så en kandidat oveni? Jeg spørger sådan set bare af nysgerrighed, fordi jeg selv har overvejet at læse noget i den retning :)

Held og lykke med din sidste eksamen - jeg krydser fingre for dig ;)
Why go up there, when people are DYING to get down here ?!

#20 Bruger er offline   Lady in Michaels Life Ikon 14 June 2008 - 02:48 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 555
  • Indmeldt: 12-March 04
  • Gender:Female
  • Location:Herning

Læs IndlægSleeping Beauty, på Jun 13 2008, 02:45 PM, sagde:

Det lyder faktisk spændende, er du glad for dit studie? Det er en bacheloruddannelse ikke sandt? Og tager man så en kandidat oveni? Jeg spørger sådan set bare af nysgerrighed, fordi jeg selv har overvejet at læse noget i den retning :)

Held og lykke med din sidste eksamen - jeg krydser fingre for dig ;)

Jo det er en bachelor uddannelse. Jeg har været glad nok for det indtil videre. Synes ikke det først år har været vanvittig spændende, men i Herning, hvor jeg går, siger de man skal i gennem det første år før det for alvor bliver spændende. Så det håber jeg på at det er rigtig hehe. Men andre steder i Danmark er HA uddannelsen væsentligt anderledes sat sammen så der kan det jo være man har et andet indtryk efter de første 2 semestre. Men jeg er i en rigtig god studiegruppe og har overvejende haft nogle rigtig gode undervisere så jeg har stor mod på at fortsætte... :D

Og jo det er oplagt at tage en kandidat bagefter og der er jo nok en håndfuld forskellige retninger du kan dreje uddannelsen i. Personligt er mit mål at blive statsautoriseret revisor så jeg skal have en revisionskandidat... Det kan jeg så ikke læse til i Herning, men den tid, den sorg...

Og tak :)

Dette indlæg er redigeret af Lady in Michaels Life: 14 June 2008 - 02:48 PM

Skrevet Billede

  • (3 Sider)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan ikke starte et nyt emne
  • Du kan ikke svare på dette emne

1 Bruger(e) læser dette emne
0 medlemmer, 1 gæster, 0 anonyme brugere