The Moo-Walkers Forum: Hvad syntes i om "Michael" albummet? - The Moo-Walkers Forum

Hop til indhold



Hvad syntes i om "Michael" albummet?

#1 Bruger er offline   themjj Ikon 08 December 2010 - 04:26 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1781
  • Indmeldt: 26-April 04
  • Gender:Female
  • Location:København V

Nu har jeg lige hørt albummet på MichaelJackson.com (ja jeg kunne ikke lade vær)
Jeg bliver sikkert lynchet for at udmelde dette men jeg må desværre melde at jeg er lidt skuffet...
Selvom noget af det efterfølgende godt kan lyde meget kritisk, så er det bare for at beskrive hvad jeg hører, ikke for at slamme albummet som jo egentlig er ok, bare ikke hvad jeg havde håbet på.

Jeg syntes godt nok at der er mange af vokaler der lyder underlige og over produceret.
Selv nogle af dem jeg havde store forventninger til som Hollywood tonight.
På best of joy lyder han jo som en blanding af Janet, Latoya og Michael. Det er ikke nødvendigvis dårligt, bare anderledes.
Det lyder ofte som om at de har forsøgt at få en MJ lyd ved bare at putte en masse mj agtige lyde oveni hinanden, men uden at afstemme det som Michael kunne... Michaels musik lyder på en måde simpel men har så vanvittigt mange lag, det er en af grundene til at man aldrig bliver træt af hans musik... her lyder de mange lag til tider rodet og overdøvende...

Selv sange som I like the way you love me, som har en super lækker start, den føles bare alt alt for lang.

Jeg havde glædet mig til at blive positivt overrasket men det er jeg desværre ikke rigtig blevet.
Det er mig en gåde at de ikke har sat Do you know where your children are og Blue gangster på, de er for mig langt bedre.

Much too soon er til gengæld så sindsygt lækker! Mums! Hold My Hand er jeg meget glad for! Og behind the mask er rigtig fed, der er dog lidt for meget diskant for mine sarte øre ;-)

Det hele virker bare ikke færdigt for mig, men til gengæld er mange sange lidt for overproduceret. Det føles næsten som om at de har produceret nogle af dem til at blive i stil med BN og Monster.

Ved godt at jeg vil blive kritiseret for at være for negativ/kritisk osv... Men sådan er det jo...

Jeg håber at det bare kræver lidt tilvænning at blive glad for albummet, men lige nu har jeg en lidt anstrengt underlig fornemmelse.


Men jeg er dog ret nysgerrig efter at høre hvad i syntes... :give_rose:
RIP Beautiful Michael!

check out my photoart at http://cim-photo.dk http://themjj.deviantart.com
Skrevet Billede

#2 Bruger er offline   Mike's Moonwalker Ikon 08 December 2010 - 04:45 PM

  • Always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Adminstration
  • Indlæg: 1290
  • Indmeldt: 12-April 10
  • Gender:Female

Jeg vil ikke havle dig ned - bare rolig Skrevet Billede

Jeg vil bare sige, at jo, sangene lyder ikke helt færdige, og det er de jo ikke heller set ud fra et MJ målestok. Sådan er det desværre, når MJ ikke er her til at færdiggøre dem. Sony måtte gøre det på bedste vis.

Når dette er sagt, så synes jeg, at de 7 numre er fantastiske! Der vil altid være nogle favoritter i blandt og nogle der lyder bedre en andre på et MJ album, hvis vi på samme vi skulle næranalysere alle tidligere albums.
Goodbyes are not forever
Goodbyes are not the end
They simply mean I'll miss you
Until we meet again
I'll never let you part
You're always in my heart
RIP my love

Skrevet Billede

#3 Bruger er offline   Mike's Moonwalker Ikon 08 December 2010 - 04:48 PM

  • Always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Adminstration
  • Indlæg: 1290
  • Indmeldt: 12-April 10
  • Gender:Female

Læs IndlægMike sagde:

Jeg vil ikke havle dig ned - bare rolig Skrevet Billede

Jeg vil bare sige, at jo, sangene lyder ikke helt færdige, og det er de jo ikke heller set ud fra et MJ målestok. Sådan er det desværre, når MJ ikke er her til at færdiggøre dem. Sony måtte gøre det på bedste vis.

Når dette er sagt, så synes jeg, at de 7 numre er fantastiske! Der vil altid være nogle favoritter i blandt og nogle der lyder bedre en andre på et MJ album, hvis vi på samme vi skulle næranalysere alle tidligere albums.

..eller et hvilket som helst andet album....jeg mente selvfølgelig ikke kun MJ albums Skrevet Billede
Goodbyes are not forever
Goodbyes are not the end
They simply mean I'll miss you
Until we meet again
I'll never let you part
You're always in my heart
RIP my love

Skrevet Billede

#4 Bruger er offline   Ebbon Ikon 08 December 2010 - 04:49 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 496
  • Indmeldt: 04-May 08

Synes det er et super album - det er ikke den nye thriller, men jeg vil stadig mene at albummet er super!

- Albummet er ikke blevet gjort færdigt af Michael selv, derfor forventede jeg noget laaaaaaangt dårligere end det vi nu har fået.

Synes vi har fået et super album og efter min mening så slår det Blood on the dancefloor.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Michael du vil altid betyde meget for mig.

#5 Bruger er offline   Jesh Ikon 08 December 2010 - 04:53 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 3046
  • Indmeldt: 20-March 04
  • Gender:Male
  • Location:København

Enig, det er bestemt et godt album
You are always in my heart.......
Keep the Faith

#6 Bruger er offline   Gregers Ikon 08 December 2010 - 05:58 PM

  • Gregers
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 4052
  • Indmeldt: 16-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Hyllinge Denmark

Folk snakker så meget om at sangene ikke er færdig produceret og der er lavet lidt ved Michaels vokal hist og her. HALLO manden er for helvede død fat det dog!!!! Han kan ikke komme ind i studiet og gøre sangene færdige. Derfor kan jeg ikke se noget ondt i at der bliver gjort noget for at disse sange bliver færdiggjort.
Besøg min side: http://www.mjparadise.com
25. June 2009: The Day The Music Died!

#7 Bruger er offline   Ebbon Ikon 08 December 2010 - 06:04 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 496
  • Indmeldt: 04-May 08

Læs IndlægGregers, på 08 December 2010 - 04:58 PM, sagde:

Folk snakker så meget om at sangene ikke er færdig produceret og der er lavet lidt ved Michaels vokal hist og her. HALLO manden er for helvede død fat det dog!!!! Han kan ikke komme ind i studiet og gøre sangene færdige. Derfor kan jeg ikke se noget ondt i at der bliver gjort noget for at disse sange bliver færdiggjort.


Kan vi blive enige om at hvis Michael Jackson var i live, så havde Michael selv færdiggjort det - og derfor ville det lyde anderledes - og det kan man godt høre i et hvis omfang.

Så slap lidt af :-)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Michael du vil altid betyde meget for mig.

#8 Bruger er offline   ElinsJackson Ikon 08 December 2010 - 06:09 PM

  • I'll never let you part, for you're always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 2582
  • Indmeldt: 15-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Viborg

Læs IndlægGregers, på 08 December 2010 - 04:58 PM, sagde:

Folk snakker så meget om at sangene ikke er færdig produceret og der er lavet lidt ved Michaels vokal hist og her. HALLO manden er for helvede død fat det dog!!!! Han kan ikke komme ind i studiet og gøre sangene færdige. Derfor kan jeg ikke se noget ondt i at der bliver gjort noget for at disse sange bliver færdiggjort.



OMG lige min ord... og lige sådan jeg tænkte..
Kan ikke forstår hvorfor er då meget efter den, vi vidste jo godt alle samme at den ikke ville blive perfekt nu hvor Michael ik elagde sidste hånd om den ?
Så den lyder nok mærkeligt, men det er jo klart..
Skrevet Billede

#9 Bruger er offline   Ebbon Ikon 08 December 2010 - 06:11 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 496
  • Indmeldt: 04-May 08

-.-'
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Michael du vil altid betyde meget for mig.

#10 Bruger er offline   clausw Ikon 08 December 2010 - 06:28 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1801
  • Indmeldt: 12-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Skovsgård

Er meget tilfreds med "Michael".

Ja, sangene lyder ikke helt færdige hvilket jo er klart, da Michael ikke er her mere. Synes faktisk også, man tydeligt kan høre forskel på vokalerne på de to numre fra 80'erne (Behind The Mask og Much Too Soon) og de senere numre fra det nye årtusinde.

"Michael" er ikke et Michael Jackson album. Mere et opsamlingsalbum. Sådan ser jeg på det. Og et ganske godt et af slagsen. :)

Albummet hænger godt sammen. Hvad mere kan man forlange? Udover at Michael stadig var her!
Skrevet Billede

#11 Bruger er offline   themjj Ikon 08 December 2010 - 06:49 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1781
  • Indmeldt: 26-April 04
  • Gender:Female
  • Location:København V

Jeg mener helt klart at man godt kan færdiggøre sange uden at overproducere dem. Især Michaels vokal behøver man altså rode så meget ved at det lyder forkert.
RIP Beautiful Michael!

check out my photoart at http://cim-photo.dk http://themjj.deviantart.com
Skrevet Billede

#12 Bruger er offline   clausw Ikon 08 December 2010 - 06:53 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1801
  • Indmeldt: 12-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Skovsgård

Synes jeg så heller ikke er tilfældet. Man kan høre, hvem det er. Efter min mening. ;)

Men du har da ret. At overproducere behøver man ikke. Men jeg kan nu godt li' det færdige produkt.
Skrevet Billede

#13 Bruger er offline   lauzzy81 Ikon 08 December 2010 - 06:59 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1069
  • Indmeldt: 12-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Esbjerg, Denmark

Jeg synes personligt det er et ganske udmærket album, taget i betragtning af at manden ikke er her længere! Jeg er blevet heldt vild med Hollywood Tonight, Best of Joy og Behind The Mask, synes de 3 er nogle lækre numre!
Skrevet Billede

13.06.05 REMEMBER This DAY!

25.06.09 THE DAY THE WORLD LOST ITS NR. 1 ENTERTAINER & MUSIC ARTIST! RIP

www.yuki.dk

#14 Bruger er offline   themjj Ikon 08 December 2010 - 09:52 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1781
  • Indmeldt: 26-April 04
  • Gender:Female
  • Location:København V

Læs IndlægGregers, på 08 December 2010 - 05:58 PM, sagde:

Folk snakker så meget om at sangene ikke er færdig produceret og der er lavet lidt ved Michaels vokal hist og her. HALLO manden er for helvede død fat det dog!!!! Han kan ikke komme ind i studiet og gøre sangene færdige. Derfor kan jeg ikke se noget ondt i at der bliver gjort noget for at disse sange bliver færdiggjort.

Læs IndlægElinsJackson, på 08 December 2010 - 06:09 PM, sagde:

OMG lige min ord... og lige sådan jeg tænkte..
Kan ikke forstår hvorfor er då meget efter den, vi vidste jo godt alle samme at den ikke ville blive perfekt nu hvor Michael ik elagde sidste hånd om den ?
Så den lyder nok mærkeligt, men det er jo klart..


Jeg ved godt at Michael ikke er her til at gøre det færdigt, det er heller ikke ud fra en normal Michael Albums standart at jeg skriver dette.
Men det er altså nogle af verdens såkaldt bedste producere, der har arbejdet med Michael i rigtig mange år, der har færdiggjort dette album.
Dem havde jeg forventet bedre af.
Jeg kan sagtens danse til disse numre og sidde og hører dem. Men jeg syntes noget af det er lidt amatør agtigt produceret og vokalerne i flere sange er for redigeret, så ville jeg langt hellere have dem mere rå end computeriseret.

Det er bare min mening, men tro det eller ej, så er jeg faktisk rigtig glad for at i andre har en mere positiv oplevelse af dette album.

Dette indlæg er redigeret af themjj: 09 December 2010 - 12:51 AM

RIP Beautiful Michael!

check out my photoart at http://cim-photo.dk http://themjj.deviantart.com
Skrevet Billede

#15 Bruger er offline   Ane Ikon 08 December 2010 - 09:56 PM

  • Naughty
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 748
  • Indmeldt: 07-November 07
  • Gender:Not Telling

Jeg forventede ikke et album i stil med de andre, Michael har jo ikke været der til at færdiggøre dem.

Har egentlig ikke nogen holdning til det.. det er lidt ligesom Invincible, i starten tænkte jeg "what the..?" nu er det mit yndlingsalbum :moremore:

Noget der generer mig er dog nogle af hans råb/skrig og måden de er blevet lagt ind. Det er ikke rigtig flydende, eller hvad man skal sige.
..I'm just simply Michael Jackson

Skrevet Billede

#16 Bruger er offline   Gregers Ikon 08 December 2010 - 09:58 PM

  • Gregers
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 4052
  • Indmeldt: 16-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Hyllinge Denmark

Jeg sad og tænkte over en ting, ved et kommende MJ party/event kan man så overhovedet spille alle sangene fra Michael albummet??? Der vil jo altid sidde nogen med sure ansigter på, hvis der er bestemte sange der vil blive spillet. Det bliver aldrig det samme igen, desværre...
Besøg min side: http://www.mjparadise.com
25. June 2009: The Day The Music Died!

#17 Bruger er offline   Smilla Ikon 08 December 2010 - 10:01 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 130
  • Indmeldt: 07-February 10
  • Gender:Female

Læs IndlægGregers, på 08 December 2010 - 09:58 PM, sagde:

Jeg sad og tænkte over en ting, ved et kommende MJ party/event kan man så overhovedet spille alle sangene fra Michael albummet??? Der vil jo altid sidde nogen med sure ansigter på, hvis der er bestemte sange der vil blive spillet. Det bliver aldrig det samme igen, desværre...


Jeg har tænkt nøjagtig det samme... Det er rigtig ærgeligt hvis man skal til at passe på hvilke numre der bliver spillet :confused:

#18 Bruger er offline   clausw Ikon 08 December 2010 - 10:32 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1801
  • Indmeldt: 12-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Skovsgård

Det er da bare spille numrene. Så er der nogen, der ikke gider danse lige der. Andre gider. :)
Skrevet Billede

#19 Bruger er offline   Jacqueline Ikon 08 December 2010 - 10:36 PM

  • I'm the blue gangsta'
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1523
  • Indmeldt: 25-July 09
  • Gender:Female

Jeg synes albummet er fint. Forventede heller ikke dette album ville være ligeså fantastiske som de andre.
Desværre er jeg også på nogle punkter lidt skuffet, blandt andet glædede jeg mig til at høre Best of Joy, men den var ikke ligeså fantastisk sat op som jeg havde forventet, men en dejlig og rørende sang er den nu! Den bavde bare ikke det boost jeg havde håbet på den havde
Skrevet Billede
I pray for you every day.

Don't waste your time on the past, no, no
It's time you look to the future
It's all right there if you ask
This time if you try much harder
You'll be the best that you can be!

- On the line

#20 Bruger er offline   Ane Ikon 08 December 2010 - 10:57 PM

  • Naughty
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 748
  • Indmeldt: 07-November 07
  • Gender:Not Telling

Læs IndlægGregers, på 08 December 2010 - 09:58 PM, sagde:

Jeg sad og tænkte over en ting, ved et kommende MJ party/event kan man så overhovedet spille alle sangene fra Michael albummet??? Der vil jo altid sidde nogen med sure ansigter på, hvis der er bestemte sange der vil blive spillet. Det bliver aldrig det samme igen, desværre...

Det håber jeg da. Er personligt ved at være lidt træt af, at vi ikke må spille de stille og smukke sange fordi en flok så begynder at græde. Hvis vi så heller ikke må spille "Michael", hvad må vi så spille til sidst?

Synes det er tåbeligt, at nægte noget af hans musik!
..I'm just simply Michael Jackson

Skrevet Billede

  • (6 Sider)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sidste »
  • Du kan ikke starte et nyt emne
  • Du kan ikke svare på dette emne

1 Bruger(e) læser dette emne
0 medlemmer, 1 gæster, 0 anonyme brugere