The Moo-Walkers Forum: This Is It singlen - The Moo-Walkers Forum

Hop til indhold



This Is It singlen Hvad synes du?

#21 Bruger er offline   Ane Ikon 12 October 2009 - 09:09 AM

  • Naughty
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 748
  • Indmeldt: 07-November 07
  • Gender:Not Telling

Jeg synes det er en smuk sang, men det er ikke sådan en hvor man falder bagover af begejstring :D Men under alle omstændigheder er det SKØNT at høre noget mere fra ham.
..I'm just simply Michael Jackson

Skrevet Billede

#22 Bruger er offline   Jesh Ikon 12 October 2009 - 09:20 AM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 3046
  • Indmeldt: 20-March 04
  • Gender:Male
  • Location:København

Det er korrekt at sangen ikke er helt færdig produceret og det er også i dette lys vi skal vurdere den. Den er trods alt bedre produceret end mange af de andre demoer vi har hørt gennem tiderne. Tlgengæld er den ikke ligeså færdig som fx Xscape.
You are always in my heart.......
Keep the Faith

#23 Bruger er offline   Jesh Ikon 12 October 2009 - 09:33 AM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 3046
  • Indmeldt: 20-March 04
  • Gender:Male
  • Location:København

Interessant arkikel fra NY Times

New Michael Jackson Music Gets Midnight Release



Published: October 11, 2009
Michael Jackson may be gone, but he isn’t finished releasing new music.


www.michaeljackson.com


The first drop in what might be a flood of unheard Jackson material is a song called “This Is It,” which Sony had scheduled to send to radio stations on Sunday night. Based on a tape Mr. Jackson left behind containing only his piano and vocals, a full arrangement was built, complete with swelling strings and his brothers’ backup vocals. The song is to run during the closing credits of the new Jackson film, perhaps not coincidentally called “This Is It.”

There may be plenty more to come for his fans, whose continued devotion (and spending) has brought Mr. Jackson to the top of the charts; his collection “Number Ones” is the best-selling album of the year so far, eclipsing records by Taylor Swift, Eminem and U2. Mr. Jackson died on June 25, and Sony and the Jackson estate have only begun what is expected to be a long process of musical archaeology.

“We probably have at least 100 songs in varying degrees of being finished,” said Rob Stringer, chairman of the Columbia/Epic Label Group, a Sony division. “And we think there probably is a lot more. We haven’t gone into the archive to search it properly yet. It’s just too complicated to do that.”

If “This Is It” is any guide, the provenance of leftover Jackson songs might be difficult to establish. It is not clear when the song was written or recorded, Mr. Stringer said, and Sony originally believed that the tape was made around the time of Mr. Jackson’s 1991 album “Dangerous.” But it could have been much earlier, perhaps even as early as the album “Off the Wall,” from 1979.

“We just found the song,” Mr. Stringer said. “It was titled ‘This Is It.’ It was in a box, and we listened to it.”

“This Is It” was also to have been the title of Mr. Jackson’s 50-concert run in London, although the synergy is unclear; Mr. Stringer and others with knowledge of the production say the song was not part of it. It will, however, be included in the soundtrack for the film, along with a poem titled “Planet Earth,” standard versions of 14 of Mr. Jackson’s hits and a few 1980s demos. The album goes on sale Oct. 27, and the film is due out the next day, but the newly released song will not be sold separately as a single.

Mr. Jackson recorded with a variety of collaborators and often left his vocals incomplete, Mr. Stringer said. Since Mr. Jackson’s death numerous producers have come forward saying that they had recorded with him. One likely project, Mr. Stringer added, would be a 30th-anniversary treatment of “Off the Wall,” for which Sony and Mr. Jackson had been in discussions.

Sony has rights to release any music Mr. Jackson recorded while under contract. But since there could be as many as two albums’ worth of material made after that deal expired, around five years ago, other labels may also be able to cut deals, and the Jackson estate has held talks with Universal about those recordings, according to people familiar with the discussions but not authorized to speak publicly.

Another challenge in releasing new music could be security. Both Sony and the estate have kept a tight hold on music and information and went to unusual lengths to prevent “This Is It” from leaking. Radio programmers said they had been told only on Friday afternoon that they would be getting the song at midnight on Sunday — Sony also planned to post it on MichaelJackson.com — and even then they were not allowed to hear it.

“Normally you have record company guys running around playing at least a little sample of it,” said Brian Thomas, vice president for classic hits programming at CBS Radio and program director of WCBS-FM and WWFS-FM in New York. “But this time nobody has it.”

Even with those protections, 43 seconds of the song leaked over the weekend, apparently from Sony in Japan. Low-quality versions of the snippet proliferated on YouTube and were quickly taken down, in the familiar cat-and-mouse game of leakers and copyright holders.

Sony declined to play the song for The New York Times. But based on the leak, it is a midtempo, major-key ballad, punctuated by light guitar riffs and rich orchestration. People who have heard the full track describe it as an inspirational love song. “This is it/ Here I stand,” Mr. Jackson sings. “I’m the light of the world/ I feel grand.”

Enterprising fans online, however, quickly found that “This Is It” is not exactly new. It bears a strong resemblance to “I Never Heard,” a 1991 track by the R&B singer Sa-Fire that was written by Mr. Jackson and Paul Anka. Mr. Stringer said that until this was pointed out by sleuthing fans, he had not known about the connection. “I really have no idea what the origins of the song are,” he said.

Wherever “This Is It” comes from, its success on the radio is not guaranteed. The new release is being sent to stations in a variety of formats, and Ebro Darden, program director for the New York hip-hop station WQHT-FM, Hot 97, said it would probably be a big event at first but that its staying power would, as with any song, depend on how much listeners want to hear it.

“It will definitely be a spectacle, but I’m not quite sure how far that’s going to carry him,” Mr. Darden said. “But it’s Michael Jackson, and his fans will be his fans forever. Everybody loves him. That’s all I can say: It’s Michael Jackson.”
You are always in my heart.......
Keep the Faith

#24 Guest_Keys_* 12 October 2009 - 09:36 AM

  • Gruppe: Guests

Så fantastisk sang :(
http://www.youtube.c...h?v=4WuaBudM-0Y

#25 Bruger er offline   Mille Ikon 12 October 2009 - 09:51 AM

  • The lion fell in love with the lamb..
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 985
  • Indmeldt: 20-May 08
  • Gender:Female
  • Location:Danmark, Odense

Har den allerede på mobilen! :D elsker den! Den er så god :moremore: :drooling:

Du er min højre skulder,
Du er mine øjne,
Du er min fornuft,
Du er Michael Jackson.

Du er verdens musik,
Du er verdens godheder,
Du er verdens sjæl,
Du er verdens King Of Pop.

Og du vil altid være i mit hjerte!



#26 Bruger er offline   Jesh Ikon 12 October 2009 - 10:10 AM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 3046
  • Indmeldt: 20-March 04
  • Gender:Male
  • Location:København

Jeg har snakket med nogle stykker der ikke er MJ fans, og de syntes den er vildt iørefaldende .....og de havde iøvrigt ikke bemærket noget med produktionen - måske vi fans også er lidt kritiske.
You are always in my heart.......
Keep the Faith

#27 Bruger er offline   Nans Ikon 12 October 2009 - 11:04 AM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 392
  • Indmeldt: 11-March 05
  • Gender:Female
  • Location:Viborg

Får tårer i øjnene...

Det er med MEGET blandende følelser, jeg hører sangen; jeg plejer jo altid at blive helt vild, når der kommer nyt fra The Man, men kan bare ikke lade være med at blive trist, når jeg hører den.
Skrevet Billede

#28 Bruger er offline   MICHAELFREAK Ikon 12 October 2009 - 11:12 AM

  • DAMP
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 481
  • Indmeldt: 12-March 04
  • Gender:Female
  • Location:Annisse Nord, Denmark

Lyrics please? someone?
~Joy aka MICHAELFREAK


Skrevet Billede
Sometimes I wish I could turn back time...

Michael thank you for everything, you will always be my number one.

#29 Bruger er offline   Nico Ikon 12 October 2009 - 11:25 AM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 242
  • Indmeldt: 15-January 08
  • Gender:Male

Læs IndlægHess, på Oct 12 2009, 07:29 AM, sagde:

Så er den hentet og ligger nu på mobilen.

Ved det ikke er lovligt at downloade, men har bestilt TII CD'en og er ved at prøve at bestille LP udgaven også og kommer TII på single køber jeg også den, i flere eksemplarer. :lol: Så har sgu ikke dårlig samvittighed over jeg nu kan høre sangen igen og igen og igen på min mobil. :)


ENDELIG en med samme holdninger som jeg :D Hehe. Godt at se jeg ikke er den eneste ;)
@->->--

#30 Bruger er offline   Jacqueline Ikon 12 October 2009 - 11:42 AM

  • I'm the blue gangsta'
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1523
  • Indmeldt: 25-July 09
  • Gender:Female

Jeg vil nu heller ikke sige det er en ny indspillet sang.. Men uanset om den er gammel eller ej, er jeg bare vild med den!
Utrolig sød sang og dejlig stemme som altid..
Skrevet Billede
I pray for you every day.

Don't waste your time on the past, no, no
It's time you look to the future
It's all right there if you ask
This time if you try much harder
You'll be the best that you can be!

- On the line

#31 Bruger er offline   clausw Ikon 12 October 2009 - 12:06 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1801
  • Indmeldt: 12-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Skovsgård

Efter min mening er det ret nemt at høre, at dette ikke er den færdige udgave. Fantastisk vokal som altid, men ind i mellem lyder det som om han mumler lidt, som han gør i på alle sine demoer.

"Gammel" vokal, men med ny intrumental-del.

Var der ikke et rygte om at R. Kelly skulle færdiggøre et projekt? Kunne det være "This Is It"?

Et godt nummer, som godt kunne være bedre. :)
Skrevet Billede

#32 Bruger er offline   K.Lou Ikon 12 October 2009 - 12:08 PM

  • Moo-Baby
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1
  • Indmeldt: 09-July 09

Elsker den. Jeg blir helt lykkelig for en stund når jeg hører ham synge. Glæder mig SÅ meget til at se filmen den 28 okt.

#33 Bruger er offline   HeavenCanWait Ikon 12 October 2009 - 12:17 PM

  • Have You Seen My Childhood?!!!!
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 3141
  • Indmeldt: 01-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Kastrup - København

CD'en bliver den stadig releaset den 26. okt. - altså 2 dage inden premieren på This Is It??
Jorden har mistet et smukt menneske. Himlen har fået en engel.
Karina nu lyser du på himlen om kap med stjernerne ♥
Jeg vil altid elske dig og du vil altid være i mit hjerte ♥♥♥ :'(


Member of the "I wear my Michael Jackson-addiction with pride"-club
Member of the "Michael Jackson is innocent"-club


"If you enter this world knowing you are loved and you leave this world knowing the same,
then everything that happens in between can be dealt with" - Michael Jackson

Skrevet Billede

#34 Bruger er offline   ElinsJackson Ikon 12 October 2009 - 12:22 PM

  • I'll never let you part, for you're always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 2582
  • Indmeldt: 15-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Viborg

Dejligt single, men det er sku hårdt at høre må jeg indrømme..
Skrevet Billede

#35 Bruger er offline   Mini MJJ Ikon 12 October 2009 - 12:26 PM

  • Høvding
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 978
  • Indmeldt: 17-August 06
  • Gender:Male

Er det bare mig eller føler I også at det er Michael der synger sangen til os, oppe fra himlen? this is it, here I stand, Im the light of the world, I feel grand!!!

Dette indlæg er redigeret af Mini MJJ: 12 October 2009 - 12:26 PM

Michael Joseph Jackson <3

Skrevet Billede

#36 Bruger er offline   ElinsJackson Ikon 12 October 2009 - 12:36 PM

  • I'll never let you part, for you're always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 2582
  • Indmeldt: 15-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Viborg

Læs IndlægMini MJJ, på Oct 12 2009, 12:26 PM, sagde:

Er det bare mig eller føler I også at det er Michael der synger sangen til os, oppe fra himlen? this is it, here I stand, Im the light of the world, I feel grand!!!



Jeg er enig Jesper :/
Skrevet Billede

#37 Bruger er offline   Sille Ikon 12 October 2009 - 01:00 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1039
  • Indmeldt: 16-August 09
  • Gender:Female
  • Location:Randers

Læs IndlægMini MJJ, på Oct 12 2009, 01:26 PM, sagde:

Er det bare mig eller føler I også at det er Michael der synger sangen til os, oppe fra himlen? this is it, here I stand, Im the light of the world, I feel grand!!!


He, he, samme tanke har jeg også :upsidedown: Nok også fordi jeg higer efter lidt trøst :bigcry:

Kunne næsten ikke komme ud af døren i morges, skulle lige hører sangen igen igen, men måtte jo ud af døren -
tænder for radioen i bilen og jaaah :biglaugh: Min lokalradio spillede sangen, de kommentarer der kom bagefter var bl.a: altid dejligt at høre hans stemme og den bliver bedre gang for gang.
Jeg synes simpelhen bare at sangen er smuk og jeg elsker som altid at lytte til hans stemme. At den så måske er ufærdig, ja - Sony tjener penge osv...... Jeg vil være lidt egoistisk og nyde HAM :beeming:
Skrevet Billede

#38 Bruger er offline   HeavenCanWait Ikon 12 October 2009 - 01:02 PM

  • Have You Seen My Childhood?!!!!
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 3141
  • Indmeldt: 01-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Kastrup - København

Min egen personlige nedtælling:

2½ time til jeg kan høre This Is It for første gang
Jorden har mistet et smukt menneske. Himlen har fået en engel.
Karina nu lyser du på himlen om kap med stjernerne ♥
Jeg vil altid elske dig og du vil altid være i mit hjerte ♥♥♥ :'(


Member of the "I wear my Michael Jackson-addiction with pride"-club
Member of the "Michael Jackson is innocent"-club


"If you enter this world knowing you are loved and you leave this world knowing the same,
then everything that happens in between can be dealt with" - Michael Jackson

Skrevet Billede

#39 Bruger er offline   Wolff Ikon 12 October 2009 - 01:14 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 303
  • Indmeldt: 26-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Odense

Så smukt!
Selvom det er super dejligt at hører den, så gør det også bare ondt. :(

We miss you, Michael! <3

Læs IndlægMini MJJ, på Oct 12 2009, 11:26 AM, sagde:

Er det bare mig eller føler I også at det er Michael der synger sangen til os, oppe fra himlen? this is it, here I stand, Im the light of the world, I feel grand!!!

Så sandt. Man føler helt man får et kram og der bliver sagt, jeg har det godt, du skal ikke være trist mere.. :D

Dette indlæg er redigeret af Wolff: 12 October 2009 - 01:17 PM

.. Wolff

Skrevet Billede

I'll never let you part, for you're always in my heart..
I just can't stop loving you, Michael.

1958 - 2009

#40 Bruger er offline   ~*~Jullex~*~ Ikon 12 October 2009 - 01:23 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 29
  • Indmeldt: 12-March 04
  • Location:KBH

http://www.youtube.c...h?v=rCV1h40oS0o

Gå ind på linket..
UPS hva Sony... Det er en gammel sang han gav til Safire, som der også stod i artiklen Jesper skrev. Det undrer mig de ikke har undersøgt sagen bedre?

  • (4 Sider)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Du kan ikke starte et nyt emne
  • Du kan ikke svare på dette emne

2 Bruger(e) læser dette emne
0 medlemmer, 2 gæster, 0 anonyme brugere