The Moo-Walkers Forum: MJ - kunstneren fra en anden verden - The Moo-Walkers Forum

Hop til indhold



MJ - kunstneren fra en anden verden

#1 Bruger er offline   Dreamdancer Ikon 19 November 2009 - 08:38 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 59
  • Indmeldt: 17-July 09
  • Gender:Female

Med tilladelse fra forfatteren, kopierer jeg hermed et indlæg, jeg har fundet på et andet forum :

"Jeg har fået videresendt en mail fra healeren Asger Lorentsen. Den omhandler Michael Jackson, og at han er/var fra en anden verden..!

Vildt spændende læsning, synes jeg, og jeg vil dele det med jer andre MJ-fans. For mig føles det rigtigt, at han var fra en anden verden.

Har taget et udpluk af det, der står i mailen, da noget måske nok bliver for spirituelt og syret for nogle af jer.

Såfremt i vil kommentere, og det vil være dejligt, synes jeg, beder jeg jer om at gøre det med respekt for Michael Jackson og det væsen, han var her på jorden. Jeg er sikker på, at han stadigvæk opfanger det, der bliver sagt om ham, selvom han er på den anden side.


Go' læselyst!


Asger Lorentsen 6.11.09

Jeg har ikke interesseret mig for Michael Jackson, hans dans eller hans musik, før jeg læste en anmeldelse om storheden ved hans træninger til de 50 koncerter, der aldrig blev til noget. Så Yvonne og jeg tog i biografen denne aften for at få lidt indtryk af kunstneren og hans indflydelse på hundreder af millioner af mennesker. Her kommer nogle indtryk, som måske kan føje nogle brikker til puslespillet om at forstå dette fænomen.

"Bag Michael Jacksons udseende fornemmede jeg hurtigt: Dette menneske er ikke et menneske som vi andre, han er hverken mand eller kvinde, hverken barn eller voksen, hverken sort eller hvid og hverken menneske eller et åndeligt væsen.
Han er kommet direkte fra en anden verden. I den verden er der skønhed, fantasi, magi, liv, bevægelse, lethed, eventyr og fortryllelse. I den verden er alt muligt. Og det er elementer i den verden som han søger at udtrykke ved at vise, at alle grænser kan udvides, nedbrydes eller opløses: Kroppens grænser er ikke længere grænser, formsprog, bevægelser og koreografi kan udvides og mikses, stilarter kan blandes. Og musik, sang, bevægelser og drama kan blandes på nye måder.
Han søger ganske enkelt at leve den magi ud på stadigt nye måder, som han kender fra sit hjemme-univers.

Bag hans bevægelser oplevede jeg et væsen som ikke er fysisk begrænset. Kroppen var ganske vist et instrument at udtrykke sig gennem, men bevægelserne var præget af et usædvanligt luftelement, der ikke tilhører menneskenes verden.
Hans indre flyvende og flydende liv repræsenterer en art luftdeva, der helst ville flyde, flyve og udtrykke sig uden en fast krop eller faste grænser. Tydeligst kunne dette ses i kontrasten mellem Michael Jacksons bevægelser og hans danseres bevægelser: Han levede tydeligvis mest i det luftige lag i kunstnerens bevidsthed, der måske svarer mest til strubecenteret. Til dette var føjet en utrolig perfektionisme og fysisk kontrol, men der var ingen rodfæstethed, ingen solar plexus-kraft, ingen macho-energi og ingen egokraft. I kontrast til dette var de øvrige dansere fortættet med fysisk kraft som udgik fra rodcenteret, solar plexus og en egodynamik.

(...)

Konklusion: Her har vi en gæst fra en anden verden, der ikke bare tør og kan udtrykke mange elementer fra denne verden. Han tør også udstille sin sårbarhed, han tør undgå at opbygge et overlevelses-jeg, han tør lade den indre verden strømme igennem sig. Og han lader sig ikke friste til at være i centrum som et ego der elsker opmærksomhed, hengivenhed eller magt.
Hvad der er mest fascinerende: Han er noget af det mest excentriske man kan forestille sig i forhold til menneskelige former, vaner, tænkning og værdier, men alligevel er han populær, han har brudt nye veje for mange og han er næsten forgudet af alle sine "tilhængere".
Tak for besøget, Michael."

(...)

Clairvoyant efterspil
Jeg spurgte Yvonne, om hun kunne følge Michael Jackson ind i sit hjemme-univers. Hendes iagttagelser bekræftede mine indtryk. Derudover supplerede hun med følgende:

M.J. kommer fra en art deva-lys-verden, men han har været på en fysisk planet før Jorden. På den planet trænede han præcision og fokusering. Han har haft enkelte inkarnationer på Jorden. Her trænede han i at være gøgler og performer, som søgte at forbløffe mennesker ved at kunne bevæge sig på måder, som ingen troede mulige.
Han elsker Jorden, men er ikke optaget af det alvorlige på Jorden. Han ser planeten som en mulighed for at lege og prøve at bryde nye grænser.
Han synger og snakker ganske vist om kærlighed, men hans tone af kærlighed er anderledes end menneskenes. Den svarer snarere til en indstilling om, at alt hører sammen og at alle mennesker er gode.
Han har overlevet med sin sårbarhed, fordi han har ansat en ring af mennesker til at "beskytte sig" mod menneskeheden.
Han befandt sig næsten altid i en opløftende søjle af lys fra hjemmeuniverset.
Det var ikke planlagt at han skulle dø så tidligt, men hans krop blev overbelastet af skiftende stimulanser så han kunne træne/performe på toppen, og dæmpende midler, så han kunne falde i søvn efter at være løftet så højt.
Han fortrød efter "døden" at han ikke engagerede sig mere politisk: Han konkluderede, at han legede for meget for at perfektionere sin kunst og kæmpede for lidt for at hjælpe Jorden.
Han overvejer at inkarnere hurtigt igen på en måde så han igen bliver berømt. Den berømmelse vil han så bruge til at hjælpe Jorden meget mere. "

Med tak til Esma - forfatteren af ovenstående indlæg :)
Don’t walk away
See I just can’t find the right thing to say
I tried but all my pain gets in the way
Tell me what I have to do so you’ll stay
Should I get down on my knees and pray

And how can I stop losing you
How can I begin to say
When there’s nothing left to do but walk away

I close my eyes
Just to try and see you smile one more time
But it’s been so long now all I do is cry
Can’t we find some love to take this away
‘Cause the pain gets stronger every day

#2 Bruger er offline   michaelsmelody Ikon 19 November 2009 - 09:07 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 2178
  • Indmeldt: 02-November 09
  • Gender:Female

meget af det lyder som den bibelske betegnelse for en engel.
jeg ved ikke hvad jeg skal tro om dette.
jeg har altid været spirituel og har levet med det spirituelle hele mit liv, som en meget stor del af mit liv. Og jeg har altid følt at der var mere til Michael end denne verden.
men om det er præcis dette, det ved jeg ikke.
jeg prøver virkelig at ransage mig selv, og min spirituelle side for at finde ud af hvor han er, hvordan han har det, hvad/hvem han i virkeligheden er, men har på nuværende tidspunkt ikke haft ro nok i sjælen til at kunne nå helt derind, og jeg ved ikke om jeg kan få ro nok til det.

om folk tror på den slags eller ej, er mig uvedkommende, jeg ved hvad jeg har levet med hele mit liv.

I love you, Michael.
Keep the faith.<3

Peace

Skrevet Billede

That just makes me a dumb human like you.

#3 Bruger er offline   jannik1987 Ikon 19 November 2009 - 09:58 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1046
  • Indmeldt: 01-May 05
  • Location:Næstved

"Bag Michael Jacksons udseende fornemmede jeg hurtigt: Dette menneske er ikke et menneske som vi andre, han er hverken mand eller kvinde, hverken barn eller voksen, hverken sort eller hvid og hverken menneske eller et åndeligt væsen"

Jeg forstår ikke denne udtalelse. Pga. enhver person med en IQ højere end 24, ville mene Michael jackon var en sort mand, med en sygdom som gjorde ham hvid. :rolleyes:

Forklar mig lige pointen med, når folk siger det hehe

#4 Bruger er offline   michaelsmelody Ikon 19 November 2009 - 11:11 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 2178
  • Indmeldt: 02-November 09
  • Gender:Female

Læs Indlægjannik1987, på Nov 19 2009, 09:58 PM, sagde:

"Bag Michael Jacksons udseende fornemmede jeg hurtigt: Dette menneske er ikke et menneske som vi andre, han er hverken mand eller kvinde, hverken barn eller voksen, hverken sort eller hvid og hverken menneske eller et åndeligt væsen"

Jeg forstår ikke denne udtalelse. Pga. enhver person med en IQ højere end 24, ville mene Michael jackon var en sort mand, med en sygdom som gjorde ham hvid. :rolleyes:

Forklar mig lige pointen med, når folk siger det hehe

netop den del af det er den Bibelske betegnelse for en Engel.
en engel er hverken menneske eller dyr, mand eller kvinde, sort eller hvid, eller noget andet jordisk.
ikke til at sætte i bås, om man vil..
mere en form for energi der har antaget materialistisk form..

jeg ved ikke lige hvordan man kan forklare det nærmere..
et åndeligt væsen..
det er svært at sætte ord på..

Skrevet Billede

That just makes me a dumb human like you.

#5 Bruger er offline   themjj Ikon 19 November 2009 - 11:53 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1781
  • Indmeldt: 26-April 04
  • Gender:Female
  • Location:København V

Kort sagt syntes jeg godt nok det lyder som en gang ævl, opsat med flotte ord...

Og jeg syntes ærlig talt at man fornedre hvor fantastisk et menneske han var, ved at hentyde til at han ikke engang var menneske...
Og egentlig også lidt en fornedring af mennesker, for hvis man ikke kan være så god som Michael som menneske, så er vi da godt og grundigt dødsdømt som race...

Dette indlæg er redigeret af themjj: 20 November 2009 - 12:05 AM

RIP Beautiful Michael!

check out my photoart at http://cim-photo.dk http://themjj.deviantart.com
Skrevet Billede

#6 Bruger er offline   YoMissTink Ikon 20 November 2009 - 12:35 AM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 257
  • Indmeldt: 14-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Hvidovre

Læs Indlægthemjj, på Nov 19 2009, 11:53 PM, sagde:

Kort sagt syntes jeg godt nok det lyder som en gang ævl, opsat med flotte ord...

Og jeg syntes ærlig talt at man fornedre hvor fantastisk et menneske han var, ved at hentyde til at han ikke engang var menneske...
Og egentlig også lidt en fornedring af mennesker, for hvis man ikke kan være så god som Michael som menneske, så er vi da godt og grundigt dødsdømt som race...


Det denne Asger mener er at MJ var en sjæl der har levet de fleste af sine liv andre steder end på jorden.
At hvert menneske på jorden har levet flere liv, nogen mange tusinder, andre langt mindre.
At MJ valgte et liv på jorden for at lære os andre, der var lidt bagud med de mange liv, noget..

Ligemeget hvad du, jeg eller andre tror på, eller ikke tror på, skal man bestemt ikke se det som fordømmende ord.
Det er kun positivt i den verden .

Dette indlæg er redigeret af YoMissTink: 20 November 2009 - 12:36 AM

Far ♥

01.05.36 - 26.11.10


Skrevet Billede

#7 Bruger er offline   themjj Ikon 20 November 2009 - 02:01 AM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1781
  • Indmeldt: 26-April 04
  • Gender:Female
  • Location:København V

Det er jo ikke beskrivelsen af Michael jeg har noget imod, men forudsætningen og konklusionen jeg ikke kan forene mig med...
Jeg kan ikke se hvor han siger at vi alle skulle leve mange liv... Jeg ser at de påstår at han er en anden art, som har været på en anden planet, hvor han lærte alt det han kunne...
og ja det føler jeg anstødende, at grunden til at han blev så fantastisk var fordi han havde et liv før på en anden planet til at træne det, og fordi han var en anden art... Det syntes jeg nedværdiger alt hans hårde arbejde, hans geni... Han var et menneske og havde derfor det samme udgangs punkt som alle os andre. Han arbejde, kan kæmpede og han havde en personlighed man skal hylde og elske! Og på det bedste forsøge at efterleve!

Jeg kan ikke lide psudo sprituelle teorier opført som en form for sandhed... Jeg kan ikke bruge endnu et menneskes teorier om Michael til noget som helst, der er en million af dem i forvejen, nogle positive nogle negative... men som allesammen fjerner fokus fra Michael selv!

Jeg syntes han er fantastisk som han er, og jeg har ikke behov for at putte ham i en eller anden kasse og putte et label på ham!

Var han ikke nok i sig selv? Hvis denne teori var rigtig, ville det så gøre nogen som helst positiv ændring på hvad han har gjort og hvor fantastisk han var? Det syntes jeg ikke...
RIP Beautiful Michael!

check out my photoart at http://cim-photo.dk http://themjj.deviantart.com
Skrevet Billede

#8 Bruger er offline   HeavenCanWait Ikon 20 November 2009 - 09:14 AM

  • Have You Seen My Childhood?!!!!
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 3141
  • Indmeldt: 01-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Kastrup - København

Altså jeg synes det er smukt og forstår godt betydningen af det.
Men man kan ikke fornægte at Michael Jackson var et menneske af kød og blod. At han så var bedre end folk er flest og kæmpede for en bedre verden er jo kun et af mange plusser ved hans utrolige personlighed.

Jeg betegner selv Michael som en engel på jorden, men jeg benægter ikke at han også var menneske .
Jorden har mistet et smukt menneske. Himlen har fået en engel.
Karina nu lyser du på himlen om kap med stjernerne ♥
Jeg vil altid elske dig og du vil altid være i mit hjerte ♥♥♥ :'(


Member of the "I wear my Michael Jackson-addiction with pride"-club
Member of the "Michael Jackson is innocent"-club


"If you enter this world knowing you are loved and you leave this world knowing the same,
then everything that happens in between can be dealt with" - Michael Jackson

Skrevet Billede

#9 Bruger er offline   Massie85 Ikon 20 November 2009 - 04:07 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 159
  • Indmeldt: 03-August 09
  • Gender:Female
  • Location:vejle

Jo der er ingen tvivl om at det er nogen flotte ord hvis man vælger at læse dem med de øjne som forfatteren har skrevet dem i. MEN når det så er sagt. Jeg forstår ikke hvorfor vi mennesker behøver at ophøje folk med et stort talent til noget større end os "almindelige" mennesker.

Der er ingen tvivl om at han kunne noget vi andre ikke kunne. Men jeg vælger at se det som et talent han var blevet velsignet med at have og ikke som at han var "over" os andre. Han var bare et ganske almindeligt menneske lissom os selv. Men et helt igennem godt menneske. Han var fyldt op med følelser og var så mild og god. Men det er der også andre mennesker der er. De har måske bare ikke et talent oveni der gør at de er kendte og nemmere kan få verdens opmærksomhed. Jeg vælger at tro på at jeg en dag kan blive lige så god som ham og lære at modtage verden omkring mig med den ydmyghed og venlighed han gjorde...

Jeg sytnes det er utroligt at Michael har kunnet håndtere alle de penge og fame og stadig være sand imod sig selv. Det er sjældent folk kan det. Men det gør ham ikke til noget umenneskeligt væsen....

Skrevet Billede

#10 Bruger er offline   Michael4everlove Ikon 20 November 2009 - 04:17 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 349
  • Indmeldt: 23-August 09
  • Gender:Female
  • Location:København

På en måde synes jeg at det er spændende fordi jeg ved en smule om det, da min mor og hendes kæreste går meget ind for selvhjælp; de 7 charkraer, farvernes healende kræft osv. Og de fortalte om det konstant en periode.

Men igen bliver det en smule for meget.. Det bliver bare lidt for overdrevent og mærkeligt for mig.
Skrevet Billede

Always been a true angel to me
Now above
I can't wait for you to wrap your wings around me baby
What'll I give just to hold you close
As on earth
In heaven we will be together baby

#11 Bruger er offline   P.Y.T Ikon 20 November 2009 - 04:23 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 286
  • Indmeldt: 09-November 09
  • Gender:Female
  • Location:Kolding

Jeg forstår godt hvad der bliver ment i den tekst, og jeg synes den første del falder godt sammen med nogen af mine tanker om ham, der er dog nogen ting jeg synes er forkert anskuet. I min verden ser jeg Michael som et smukt menneske, men også som engel, ja nærmere en gud. Han rører noget ved mig, som jeg ikke kan beskrive eller sammenligne med nogen anden følelse et andet menneske kunne give mig. Han giver mig lyst til at blive et bedre menneske, han giver mig ro når han synger, jeg bliver forelsket hver gang jeg ser ham, og han kan, som ingen anden, få mig til længes efter den verden han så meget ønskede for os alle. Han havde noget guddommeligt over sig, det er svært at benægte. Jeg er evolutionist, så jeg tror ikke på reinkarnation, men jeg vil da håbe at han vil tilbage på jorden til os eller måske vores børn eller børnebørn, hvis han er derude et sted, for jeg synes verden er meget fattigere uden ham.
Skrevet Billede
If music's religion, then You are God, and I have praised You as nothing less... I love and adore You and will allways do so.. I miss You with all my heart and soul.. May You rest in peace and tranquility, since You, of all, deserve no less..

#12 Bruger er offline   michaelsmelody Ikon 20 November 2009 - 05:52 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 2178
  • Indmeldt: 02-November 09
  • Gender:Female

jeg tror at nogen muligvis kan have misforstået udtalelsen.
min personlige tolkning er at den der har skrevet dette ikke ser Michael som et "overmenneske" eller noget, men er af den overbevisning at vi alle er mere end bare mennesker, og dette er bare hans udlægning af Michael's udvikling i løbet af hans sjæl's og energi's tilstedeværelse her i universet.
ala re-inkarnation..

men nej, der er da ingen tvivl om at Michael er et menneske af kød og blod og hud og hår og navle-fnug og det hele..
alt andet ville jo være en totalt langt ude påstand..

men så igen, mangt og mange har jo før været overbeviste om at han var en alien :wacko:

Skrevet Billede

That just makes me a dumb human like you.

#13 Bruger er offline   Dreamdancer Ikon 20 November 2009 - 09:20 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 59
  • Indmeldt: 17-July 09
  • Gender:Female

Nu er det mig, der har postet det famøse indlæg (jeg er dog ikke den oprindelige forfatter)
- og lad mig starte med at sige dette:

Indlægget er bestemt IKKE postet for at støde nogen, derimod i håbet om at give lidt fred.
Det er ment som en hyldest til Michael, på et andet plan end blot det, den menneskelige sorg repræsenterer.

Dernæst:

Jeg har næsmest altid været fan af Michael, til at starte med kun hans musik, senere hen selve hans person og det han stod for.
Jeg ser Michael som et lysende væsen. Jeg ser Michael som en viis sjæl. Jeg ser Michael som ren kærlighed.

Personligt tror jeg på reinkarnation og jeg er overbevist om at Michael er det, man kalder en gammel sjæl.
Jeg kan sagtens forstå at det er svært at forholde sig til for mennesker, der ikke arbejder bevidst med spiritualitet - og jeg kan sagtens forstå at man vælger at se et indlæg som det første som "forvirret sludder"

Men JEG ser Michael som hverken mand eller kvinde, sort eller hvid, menneske eller ånd, barn eller voksen.

Jeg ser et menneskeligt væsen, der også er en viis ånd.
Et mandligt væsen, der er i smuk kontakt med sin kvindelige side, og er i stand til at indlemme begge sider i sit udtryk.
Et afroamerikansk menneske, der var i stand til at se igennem farver og herkomst og selv indeholdt så mange nuancer.
En voksen, der forstod at pleje og elske sit indre barn.

JEG ser Michael som en forening af alle disse - mand-kvinde, sort-hvid, menneske-ånd og voksen-barn.

Om Michael tidligere har valgt at lade sig inkarnere på en anden planet hverken kan eller skal jeg udtale mig om - det har jeg ingen fornemmelse af.
Men at han bevidst har valgt at lade sig inkarnere her på Jorden, som menneske, musiker, kunstner og inspiration for så mange - det er jeg sikker på.

Jeg er også sikker på at Michael er draget videre og har fået fred.
Jeg er sikker på at han lige nu befinder sig et sted hvor der kun er ren kærlighed.

Måske vender han tilbage en dag - i en anden form. Men det er, efter min overbevisning hvad reinkarnation angår, en beslutning,der er fuldkommen op til ham selv.

Reinkarnation, spiritualitet og tro er en stor diskution, der måske ikke hører hjemme på et forum som dette... Men hav dette i mente - indlægget er lagt her i håbet om at give trøst, afklaring og glæde - ikke andet!
Don’t walk away
See I just can’t find the right thing to say
I tried but all my pain gets in the way
Tell me what I have to do so you’ll stay
Should I get down on my knees and pray

And how can I stop losing you
How can I begin to say
When there’s nothing left to do but walk away

I close my eyes
Just to try and see you smile one more time
But it’s been so long now all I do is cry
Can’t we find some love to take this away
‘Cause the pain gets stronger every day

#14 Bruger er offline   Shannon Ikon 21 November 2009 - 01:06 AM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 24
  • Indmeldt: 07-November 09
  • Gender:Female
  • Location:Holbæk

Læs IndlægMassie85, på Nov 20 2009, 04:07 PM, sagde:

Jo der er ingen tvivl om at det er nogen flotte ord hvis man vælger at læse dem med de øjne som forfatteren har skrevet dem i. MEN når det så er sagt. Jeg forstår ikke hvorfor vi mennesker behøver at ophøje folk med et stort talent til noget større end os "almindelige" mennesker.

Der er ingen tvivl om at han kunne noget vi andre ikke kunne. Men jeg vælger at se det som et talent han var blevet velsignet med at have og ikke som at han var "over" os andre. Han var bare et ganske almindeligt menneske lissom os selv. Men et helt igennem godt menneske. Han var fyldt op med følelser og var så mild og god. Men det er der også andre mennesker der er. De har måske bare ikke et talent oveni der gør at de er kendte og nemmere kan få verdens opmærksomhed. Jeg vælger at tro på at jeg en dag kan blive lige så god som ham og lære at modtage verden omkring mig med den ydmyghed og venlighed han gjorde...

Jeg sytnes det er utroligt at Michael har kunnet håndtere alle de penge og fame og stadig være sand imod sig selv. Det er sjældent folk kan det. Men det gør ham ikke til noget umenneskeligt væsen....


Jeg er meget enig med dig :drooling:
For mig var Michael en utrolig kunstner med en følsom sjæl og et menneske som tænkte meget på andre mennesker, dyr og naturen i det hele taget.
Syntes det er ærgeligt at han ikke fik nær så meget opmærksomhed/kredit for alle de gode ting han gjorde. :shakehead:

Side 1 af 1
  • Du kan ikke starte et nyt emne
  • Du kan ikke svare på dette emne

1 Bruger(e) læser dette emne
0 medlemmer, 1 gæster, 0 anonyme brugere