The Moo-Walkers Forum: Nye oplysninger -Den største gave <3 - The Moo-Walkers Forum

Hop til indhold



Nye oplysninger -Den største gave <3

#1 Bruger er offline   mystix Ikon 13 January 2010 - 07:19 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1144
  • Indmeldt: 05-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Odense

Hej moo-familie :give_rose:

Min mormors venindes søn først i 20'erne lider af meget slem leukemi og der kan IKKE findes en donor! Jeg har selv meldt mig, men var ikke et match :( Det er ved at være sidste udkald for ham da han ligger på sidste stadie. Det eneste du skal gøre som donor er at få taget en blodprøve og hvis du er et match tages der lidt rygmarv fra dig og så er det det. Tilgengæld for den lille gestus giver du et andet menneske den største gave du kan give nogen - livet. Hvis du føler du har interesse i at komme i betragtning som rygmarvsdonor, så må du meget gerne melde ud til mig. Jeg ved lige om lidt hvad for en blodtype der har et eventuelt match. (Blodtype 0 har dog ikke da det er den jeg har og en passede ikke.)


with L.O.V.E - Julie

Dette indlæg er redigeret af mystix: 14 January 2010 - 03:35 PM

Skrevet Billede

You're always in my heart <3

#2 Bruger er offline   michaelsmelody Ikon 13 January 2010 - 07:23 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 2178
  • Indmeldt: 02-November 09
  • Gender:Female

Jeg kan ikke huske hvilke blodtype jeg har, men da jeg er bloddonor og alligevel skulle have fat i blodbanken, så kan jeg lige prøve at høre dem ad.
Selvfølgelig vil jeg hjælpe hvis jeg kan..
Er i forvejen skrevet op som både blod og organ donor...

Skrevet Billede

That just makes me a dumb human like you.

#3 Bruger er offline   mystix Ikon 13 January 2010 - 07:27 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1144
  • Indmeldt: 05-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Odense

Læs Indlægmichaelsmelody, på Jan 13 2010, 07:23 PM, sagde:

Jeg kan ikke huske hvilke blodtype jeg har, men da jeg er bloddonor og alligevel skulle have fat i blodbanken, så kan jeg lige prøve at høre dem ad.
Selvfølgelig vil jeg hjælpe hvis jeg kan..
Er i forvejen skrevet op som både blod og organ donor...



Det ville være helt fantastisk :give_rose: Jo flere der melder sig, jo større chance er der for at vi kan finde et match til ham. Tak Annika, jeg skriver herinde så snart jeg ved hvilken blodtype han har. Blodtypen er desværre ikke en garanti for et match, men det er et godt skridt i den rigtige retning <3
Skrevet Billede

You're always in my heart <3

#4 Bruger er offline   michaelsmelody Ikon 13 January 2010 - 07:29 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 2178
  • Indmeldt: 02-November 09
  • Gender:Female

Læs Indlægmystix, på Jan 13 2010, 07:27 PM, sagde:

Det ville være helt fantastisk :give_rose: Jo flere der melder sig, jo større chance er der for at vi kan finde et match til ham. Tak Annika, jeg skriver herinde så snart jeg ved hvilken blodtype han har. Blodtypen er desværre ikke en garanti for et match, men det er et godt skridt i den rigtige retning <3

Anytime.<3
Sådan noget burde man slet ikke skulle tænke over, bare gøre det..
Jeg skriver så snart jeg har snakket med blodbanken (:

Skrevet Billede

That just makes me a dumb human like you.

#5 Bruger er offline   Janet Ikon 13 January 2010 - 07:38 PM

  • Ronja og Elliots mor :o)
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 2892
  • Indmeldt: 17-November 06
  • Gender:Female
  • Location:Fredericia

Jeg må desværre ikke hjælpe så længe jeg ammer... I hvert fald ikke med blod, men det er nok det samme med marv.
Besøg min hjemmeside: http://bengtsson.mono.net

#6 Bruger er offline   mystix Ikon 13 January 2010 - 07:42 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1144
  • Indmeldt: 05-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Odense

Vi skal have et svar fra rigshospitalet imorgen for nu har de faktisk meldt ud at det ikke er sikkert at de vil bruge resurcer på at teste mennesker han ikke er i familie med, hvor sygt er det.. De har ikke engang ville teste hans venner eller adoptivsøster. Nu undersøger vi det lige, for det virker lidt mærkeligt <3
Skrevet Billede

You're always in my heart <3

#7 Bruger er offline   NayNay Ikon 13 January 2010 - 07:44 PM

  • It's called Michaelicious
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1660
  • Indmeldt: 14-December 08
  • Gender:Female
  • Location:Ordrup

Ville godt, men jeg er desværre kun 14 og så må man vidst ikke, og så har jeg blodtype 0 positiv, så det ville ikke en ganghjælpe.. :/
I would hug you all, if my arms where long enough...
Skrevet Billede

Michael, you will always be rembered by your millions of fans, as a lover, not a fighter.

#8 Bruger er offline   mystix Ikon 13 January 2010 - 07:50 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1144
  • Indmeldt: 05-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Odense

Vi har fået af vide at for at kunne hjælpe skal man generelt melde sig som donor, man kan ikke melde sig som donor kun til ham fordi de ikke vil bruge penge på at teste alle sammen... :/ og så er det vævstypen der skal passe, sammen med blodtypen.
Skrevet Billede

You're always in my heart <3

#9 Bruger er offline   HeavenCanWait Ikon 14 January 2010 - 08:24 AM

  • Have You Seen My Childhood?!!!!
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 3141
  • Indmeldt: 01-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Kastrup - København

Jeg vil også gerne, men har karantæne grundet tatovering. Sådan en karantæne vare i ½ år, så der går yderligere 2½ måned inden jeg må - desværre.
Jorden har mistet et smukt menneske. Himlen har fået en engel.
Karina nu lyser du på himlen om kap med stjernerne ♥
Jeg vil altid elske dig og du vil altid være i mit hjerte ♥♥♥ :'(


Member of the "I wear my Michael Jackson-addiction with pride"-club
Member of the "Michael Jackson is innocent"-club


"If you enter this world knowing you are loved and you leave this world knowing the same,
then everything that happens in between can be dealt with" - Michael Jackson

Skrevet Billede

#10 Bruger er offline   mystix Ikon 14 January 2010 - 03:32 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1144
  • Indmeldt: 05-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Odense

Hej alle sammen, tusind tak fordi i tænkte på det, men vi har nu fået endelig besked fra rigshospitalet at medmindre man allerede er eller bliver en fast donor i donorregisteret kan man ikke komme i betragtning som donor til ham :/ Jeg fik i forvejen at vide at jeg ikke ville passe pga min blodtype, men har tænkt mig at opskrive mig som fast donor alligevel, Bjørns liv (Det hedder han) er jo ikke mindre eller mere værd end alle de andre mennesker med Leukæmi, så når jeg ikke kan hjælpe ham vil jeg idet mindste gøre mit for at hjælpe andre i samme situation. Det er et stort skridt at tage for mig fordi jeg har et problem med at visse mennesker nærmer sig min ryg. Min biologiske far er psykopat og der er nogle hændelser i min barndom der gør at jeg stadig har et problem der. (Kom faktisk en gang til at slå ud mod min x-kæreste fordi han strøg mig op ad det øverste af ryggen uden jeg var forberedt, det var slevfølgelig ikke så sjovt der, men lidt komisk når man ser tilbage på det, jeg er normalt en meget IKKE voldelig person og han fik et temmelig stort chok:) ) Men jeg er villig til at sætte den angst til side for at hjælpe andre mennesker på livets kant.
Hvis i vil registrere jer som donor er det naturligvis jeres eget valg, men det er ingen garanti for at kan komme til at hjælpe lige præcis Bjørn :give_rose:

Der er kun én ting jeg nu vil bede jer om og det er at sende en masse kærlighed og kærlige tanker til Bjørn, med alt håb om at han når at finde en donor.
Love you all
- Julie

Dette indlæg er redigeret af mystix: 14 January 2010 - 03:39 PM

Skrevet Billede

You're always in my heart <3

#11 Bruger er offline   HeavenCanWait Ikon 14 January 2010 - 04:24 PM

  • Have You Seen My Childhood?!!!!
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 3141
  • Indmeldt: 01-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Kastrup - København

Kære Julie
Mine tanker og bønner går til Bjørn hans familie og venner i denne tid.
Håber der bliver fundet en egnet donor i tide.

Knus Nina
Jorden har mistet et smukt menneske. Himlen har fået en engel.
Karina nu lyser du på himlen om kap med stjernerne ♥
Jeg vil altid elske dig og du vil altid være i mit hjerte ♥♥♥ :'(


Member of the "I wear my Michael Jackson-addiction with pride"-club
Member of the "Michael Jackson is innocent"-club


"If you enter this world knowing you are loved and you leave this world knowing the same,
then everything that happens in between can be dealt with" - Michael Jackson

Skrevet Billede

#12 Bruger er offline   michaelsmelody Ikon 14 January 2010 - 05:02 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 2178
  • Indmeldt: 02-November 09
  • Gender:Female

Læs Indlægmystix, på Jan 14 2010, 03:32 PM, sagde:

Hej alle sammen, tusind tak fordi i tænkte på det, men vi har nu fået endelig besked fra rigshospitalet at medmindre man allerede er eller bliver en fast donor i donorregisteret kan man ikke komme i betragtning som donor til ham :/ Jeg fik i forvejen at vide at jeg ikke ville passe pga min blodtype, men har tænkt mig at opskrive mig som fast donor alligevel, Bjørns liv (Det hedder han) er jo ikke mindre eller mere værd end alle de andre mennesker med Leukæmi, så når jeg ikke kan hjælpe ham vil jeg idet mindste gøre mit for at hjælpe andre i samme situation. Det er et stort skridt at tage for mig fordi jeg har et problem med at visse mennesker nærmer sig min ryg. Min biologiske far er psykopat og der er nogle hændelser i min barndom der gør at jeg stadig har et problem der. (Kom faktisk en gang til at slå ud mod min x-kæreste fordi han strøg mig op ad det øverste af ryggen uden jeg var forberedt, det var slevfølgelig ikke så sjovt der, men lidt komisk når man ser tilbage på det, jeg er normalt en meget IKKE voldelig person og han fik et temmelig stort chok:) ) Men jeg er villig til at sætte den angst til side for at hjælpe andre mennesker på livets kant.
Hvis i vil registrere jer som donor er det naturligvis jeres eget valg, men det er ingen garanti for at kan komme til at hjælpe lige præcis Bjørn :give_rose:

Der er kun én ting jeg nu vil bede jer om og det er at sende en masse kærlighed og kærlige tanker til Bjørn, med alt håb om at han når at finde en donor.
Love you all
- Julie

Dvs, da jeg allerede er skrevet op som donor vil jeg godt kunne blive testet?

Skrevet Billede

That just makes me a dumb human like you.

#13 Bruger er offline   mystix Ikon 14 January 2010 - 08:33 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1144
  • Indmeldt: 05-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Odense

Læs IndlægHeavenCanWait, på Jan 14 2010, 04:24 PM, sagde:

Kære Julie
Mine tanker og bønner går til Bjørn hans familie og venner i denne tid.
Håber der bliver fundet en egnet donor i tide.

Knus Nina


Tusind tak Nina :give_rose:


Læs Indlægmichaelsmelody, på Jan 14 2010, 05:02 PM, sagde:

Dvs, da jeg allerede er skrevet op som donor vil jeg godt kunne blive testet?


Altså hvis du allerede er skrevet op som donor, så er dine informationer allerede i donorarkiverne og de ville have kontaktet dig allerede hvis du var et match. :give_rose:

Dette indlæg er redigeret af mystix: 14 January 2010 - 09:07 PM

Skrevet Billede

You're always in my heart <3

#14 Bruger er offline   P.Y.T Ikon 14 January 2010 - 08:56 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 286
  • Indmeldt: 09-November 09
  • Gender:Female
  • Location:Kolding

Hej Julie.
Hvor er det trist at sygehuset ikke rækker deres ressourcer længere, når det handler om liv og død.
Min dybeste sympati går til dig, Bjørn og jeres familie. Det må være utroligt hårdt at være i en situation hvor man er så magtesløs og hjælpeløs. Jeg håber der bliver fundet en der matcher ham! Jeg sender mine bønner til jer, med håb om at der bliver fundet en donor så hurtogt som muligt.

De varmeste tanker fra Naja <3
Skrevet Billede
If music's religion, then You are God, and I have praised You as nothing less... I love and adore You and will allways do so.. I miss You with all my heart and soul.. May You rest in peace and tranquility, since You, of all, deserve no less..

#15 Bruger er offline   mystix Ikon 14 January 2010 - 09:07 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1144
  • Indmeldt: 05-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Odense

Læs IndlægP.Y.T, på Jan 14 2010, 08:56 PM, sagde:

Hej Julie.
Hvor er det trist at sygehuset ikke rækker deres ressourcer længere, når det handler om liv og død.
Min dybeste sympati går til dig, Bjørn og jeres familie. Det må være utroligt hårdt at være i en situation hvor man er så magtesløs og hjælpeløs. Jeg håber der bliver fundet en der matcher ham! Jeg sender mine bønner til jer, med håb om at der bliver fundet en donor så hurtogt som muligt.

De varmeste tanker fra Naja <3


Ja det er underligt at sygehuset ikke vil/kan gøre noget når det nu gælder liv eller død, men desværre er der intet at gøre udover at håbe på og bede om at en donor dukker op et sted i donorregisteret.
Tak for dine kærlige tanker, vi håber alle det bedste :give_rose:
Skrevet Billede

You're always in my heart <3

#16 Bruger er offline   michaelsmelody Ikon 14 January 2010 - 09:26 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 2178
  • Indmeldt: 02-November 09
  • Gender:Female

Læs Indlægmystix, på Jan 14 2010, 08:33 PM, sagde:

Altså hvis du allerede er skrevet op som donor, så er dine informationer allerede i donorarkiverne og de ville have kontaktet dig allerede hvis du var et match. :give_rose:

men jeg er bare lidt i tvivl, for jeg har ikke fået taget nogle prøver eller noget, så jeg tror egentlig at den form for donor jeg er registreret som bare er at de må tage hvad jeg har når jeg alligevel ikke skal bruge det længere, you know..
jeg må lige kigge på mit donor-kort, og tjekke donor-dimsens hjemmeside..
jeg vil ihvert fald lægge tid og kræfter i at komme til at hjælpe så vidt muligt..

men er der ikke et eller andet med at hvis de offentlige sygehuser ikke kan hjælpe, så kan man gå via et privat sygehus på statens regning eller sådan noget?

Skrevet Billede

That just makes me a dumb human like you.

#17 Bruger er offline   SalsaSupreme Ikon 14 January 2010 - 10:40 PM

  • Ko-admin
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 595
  • Indmeldt: 03-January 10
  • Gender:Female
  • Location:Bornholm

Åh, håber der er noget hjælp at hente et eller andet sted.

Da jeg har nylavede tatoveringer kan jeg ikke selv være donor, men når jeg engang kan, er det klart jeg skal være det. Og har blodtype 0 rh positiv, hvilket vil sige at jeg ingen antistoffer har og derfor kan mit blod doneres til alle.
Så håber at jeg en dag vil kunne hjælpe folk.
Skrevet Billede

#18 Bruger er offline   mystix Ikon 14 January 2010 - 10:52 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1144
  • Indmeldt: 05-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Odense

Læs Indlægmichaelsmelody, på Jan 14 2010, 09:26 PM, sagde:

men jeg er bare lidt i tvivl, for jeg har ikke fået taget nogle prøver eller noget, så jeg tror egentlig at den form for donor jeg er registreret som bare er at de må tage hvad jeg har når jeg alligevel ikke skal bruge det længere, you know..
jeg må lige kigge på mit donor-kort, og tjekke donor-dimsens hjemmeside..
jeg vil ihvert fald lægge tid og kræfter i at komme til at hjælpe så vidt muligt..

men er der ikke et eller andet med at hvis de offentlige sygehuser ikke kan hjælpe, så kan man gå via et privat sygehus på statens regning eller sådan noget?


Tak søde Annika :give_rose: Nej det kan man ikke så længe det offentlige sygehus overholder reglerne, de tjekker donorregisteret og hvis der ikke er nogle match der så har de sådan set gjort hvad de kan gøre. Men du kan vælge at skrive dig op til rygmarvsdonor, så bliver din vævstype tjekket gennem en blodprøve og du kommer ind i registeret.

Læs IndlægSalsaSupreme, på Jan 14 2010, 10:40 PM, sagde:

Åh, håber der er noget hjælp at hente et eller andet sted.

Da jeg har nylavede tatoveringer kan jeg ikke selv være donor, men når jeg engang kan, er det klart jeg skal være det. Og har blodtype 0 rh positiv, hvilket vil sige at jeg ingen antistoffer har og derfor kan mit blod doneres til alle.
Så håber at jeg en dag vil kunne hjælpe folk.


Det forstår jeg godt, det er da også noget af det største du kan give et andet menneske<3 Min blodtype er som sagt også 0 rhesus positiv, så jeg kan give blod til alle, men hvad angår rygmarv er det både blodtypen og vævstypen der skal passe sammen. Vævstypen kan også tjekkes gennem blodet :)
Skrevet Billede

You're always in my heart <3

#19 Bruger er offline   SalsaSupreme Ikon 14 January 2010 - 11:01 PM

  • Ko-admin
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 595
  • Indmeldt: 03-January 10
  • Gender:Female
  • Location:Bornholm

Læs Indlægmystix, på Jan 14 2010, 10:52 PM, sagde:

Det forstår jeg godt, det er da også noget af det største du kan give et andet menneske<3 Min blodtype er som sagt også 0 rhesus positiv, så jeg kan give blod til alle, men hvad angår rygmarv er det både blodtypen og vævstypen der skal passe sammen. Vævstypen kan også tjekkes gennem blodet :)


Ja, det ved jeg... Det er virkelig en skam. Kunne være fedt, hvis alle bare kunne hjælpe hinanden.
Vævstypen kender jeg ikke noget til, da jeg selv har tjekket min egen blodtype til et biologiprojekt.
Skrevet Billede

#20 Bruger er offline   HoTkNiFe Ikon 14 January 2010 - 11:08 PM

  • Geniet
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 454
  • Indmeldt: 24-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Nærum, Denmark

Jeg har været registreret knoglemarvsdonor/bloddonor/organdonor siden 1994, og har i de over 15 år aldrig været kontaktet, udover når blodbanken er i nærheden. For nogle år siden kontaktede jeg dem, da jeg undrede mig over at jeg aldrig var kontaktet ekstra-ordinært til eksempelvis knoglemarv, og fik af vide at det kan ske når som helst. Der findes dog tusindvis af vævstyper og mindes en reference der hed 1:2000 i chance for at blive "udvalgt". Ved tilmelding bliver man ligeledes registreret på verdensplan (i et register i Holland), og man tilmelder sig samme sted som man giver blod.

Mig bekendt er det ligemeget med amme-perioder, tatoveringer, piercinger etc. hvis man skulle være registreret og ens vævstype er behøvet.

Burde dog få ringet til dem, da jeg er i tvivl om hvorvidt jeg egentlig stadig kan være registreret da jeg har været igennem et par operationer i ryggen grundet en diskus prolaps.


/Christian

  • (2 Sider)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan ikke starte et nyt emne
  • Du kan ikke svare på dette emne

1 Bruger(e) læser dette emne
0 medlemmer, 1 gæster, 0 anonyme brugere