The Moo-Walkers Forum: Hvad ville du gøre... - The Moo-Walkers Forum

Hop til indhold



Hvad ville du gøre... hvis du vandt 1,1 milliarder

#1 Bruger er offline   Jonaskhl Ikon 23 August 2009 - 05:42 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1438
  • Indmeldt: 05-March 09
  • Gender:Not Telling

Nu er der jo en italiener, der har vundet 1,1 milliarder kr.

Så kom jeg til at tænke på : Hvad ville i gøre hvis i vandt så mange penge? :)

Beholde pengene i banken og købe lidt mere fredags slik end normalt, og ellers bare leve som i plejer?

Købe sin egen private ø og leve som Hugh Hefner?

Eller bare få likvideret svigermor?

Måske noget helt andet?

Skriv løs!
:D
"This post has been edited by Jonaskhl: Today, xx:xx pm/am" <3 <3 <3

#2 Bruger er offline   ElinsJackson Ikon 23 August 2009 - 05:47 PM

  • I'll never let you part, for you're always in my heart
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 2582
  • Indmeldt: 15-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Viborg

Læs IndlægJonaskhl, på Aug 23 2009, 05:42 PM, sagde:

Nu er der jo en italiener, der har vundet 1,1 milliarder kr.

Så kom jeg til at tænke på : Hvad ville i gøre hvis i vandt så mange penge? :)

Beholde pengene i banken og købe lidt mere fredags slik end normalt, og ellers bare leve som i plejer?

Købe sin egen private ø og leve som Hugh Hefner?

Eller bare få likvideret svigermor?

Måske noget helt andet?

Skriv løs!
:D



Ville donere det halve til en hjælpe fond.
Og det ville jeg fordi jeg slet ikke har brug for så mange penge.

Resten ville jeg bruge på en rejse over og se " måske" det kommende Neverland museum , og kigge mig lidt rundt i LA hvor Michael har boet.

Og resten ville jeg sætte på min opsparing ;)
Skrevet Billede

#3 Bruger er offline   RememberTheTime Ikon 23 August 2009 - 06:01 PM

  • You Know I'm Bad!
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 650
  • Indmeldt: 07-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Ballerup

Ville støtte røde kors og kræftens bekæmpelse, købe mig en luksus båd og sejle verden rundt :)
Do you remember the time, Michael?


“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. And in a world filled with distrust, we must still dare to believe.” -MJ


Skrevet Billede


Will You Be There..?

#4 Bruger er offline   Ane Ikon 23 August 2009 - 07:04 PM

  • Naughty
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 748
  • Indmeldt: 07-November 07
  • Gender:Not Telling

Én ting er helt sikkert, jeg ville IKKE støtte Røde Kors, Folkekirkens Nødhjælp etc. etc! Aldrig i livet. Jeg ville heller ikke støtte de lande, som i forvejen får bistand fra vores stat og mange andre stater.
Jeg ville støtte dyrene og regnskoven, vores klima og natur. Få mig en masse sponsorbørn. Rejse rundt i de fattige lande og hjælpe med mine egne hænder og penge.

Og så ville jeg betale mit, min mors, fars og søstres lån i banken ud, købe et godkendt køkken hvor min søster kan lave hendes kager og sælge (man må ikke sælge kager hjemmefra her i DK) og hvor jeg kan cater mad når jeg er udlært kok.
Købe en lejlighed til min far og et sommerhus/kolonihavehus til min mor.
Købe et hus til mig selv.
En bil.
Et kørekort.
Rejse til USA, og eventuelt bo der.
Købe et godt digitalt spejlreflekskamera og en ny bærbar.
Købe FRIENDS boksen.
..I'm just simply Michael Jackson

Skrevet Billede

#5 Bruger er offline   Jonaskhl Ikon 23 August 2009 - 08:32 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1438
  • Indmeldt: 05-March 09
  • Gender:Not Telling

Slettet pga. total off-topic, sorry.

Citat

Og så ville jeg betale mit, min mors, fars og søstres lån i banken ud, købe et godkendt køkken hvor min søster kan lave hendes kager og sælge (man må ikke sælge kager hjemmefra her i DK) og hvor jeg kan cater mad når jeg er udlært kok.
Købe en lejlighed til min far og et sommerhus/kolonihavehus til min mor.
Købe et hus til mig selv.
En bil.
Et kørekort.
Rejse til USA, og eventuelt bo der.
Købe et godt digitalt spejlreflekskamera og en ny bærbar.
Købe FRIENDS boksen.

Hvis du havde så mange penge, kunne du nok også få lov til at møde dem hehe :D

Dette indlæg er redigeret af Jonaskhl: 25 August 2009 - 02:16 PM

"This post has been edited by Jonaskhl: Today, xx:xx pm/am" <3 <3 <3

#6 Bruger er offline   Ane Ikon 23 August 2009 - 09:32 PM

  • Naughty
  • Ikon
  • Gruppe: Ko-administrator
  • Indlæg: 748
  • Indmeldt: 07-November 07
  • Gender:Not Telling

Læs IndlægJonaskhl, på Aug 23 2009, 09:32 PM, sagde:

Ja, hvad nytter det at poste penge i, det er jo et stort bundløst hul! Så længe der er så mange korrupte, hvis vi f.eks. tar Afrika. Og jeg vil betemt ikke støtte dem der kun deler rent vand og mad ud. Hvorfor skal man holde nogen mennesker kunstigt i live? Ved godt det er koldt og kynisk, men nogen gange skal man lade naturen gå sin gang, ellers kommer folkene i Afrika aldrig videre. Vi i Europa, havde ikke nået dertil hvor vi er i dag, hvis der havde stået nogen og delt mad ud, i stedet for vi selv udviklede.
Og vidste i godt, at det kun er ca. 20% (mener det er der omkring) der går til velgørenhed, hvis man støtter Red barnet og alle de andre. Resten går til administration osv. Det har været fremme i programmet "Basta"


Hvis du havde så mange penge, kunne du nok også få lov til at møde dem hehe :D

Du så klog Jonas :)

Jeg vil kun møde Ross!
..I'm just simply Michael Jackson

Skrevet Billede

#7 Bruger er offline   clausw Ikon 23 August 2009 - 09:37 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1801
  • Indmeldt: 12-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Skovsgård

Donere en STOR del til velgørenhed!

Hyre de bedste folk til at renovere HELE huset!

Sige mit arbejde op og finde et eller andet bette halvtidsjob eller noget...

Leve af renterne!
Skrevet Billede

#8 Bruger er offline   MICHAELFREAK Ikon 24 August 2009 - 08:05 AM

  • DAMP
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 481
  • Indmeldt: 12-March 04
  • Gender:Female
  • Location:Annisse Nord, Denmark

Jeg ville uden tvivl købe neverland... LOL

Og helt sikkert sige mit arbejde op!

og købe en swimmingpool fyldt med COLA -- AAAH

og en lækker bil(er) hehe

og mange andre skøre ting.. hihi
~Joy aka MICHAELFREAK


Skrevet Billede
Sometimes I wish I could turn back time...

Michael thank you for everything, you will always be my number one.

#9 Bruger er offline   HeavenCanWait Ikon 24 August 2009 - 08:46 AM

  • Have You Seen My Childhood?!!!!
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 3141
  • Indmeldt: 01-July 09
  • Gender:Female
  • Location:Kastrup - København

Jeg ville købe et af vores drømmehuse på amager og ansætte nogle til at gøre rent og ordne haven.
Købe en bunke hunde - bare fordi jeg kunne
Købe en ø på Fillippinerne
Smide en bunke millioner ud til velgørenhed
Resten i banken og leve af renterne - samt få et ½ dagsjob præcis indenfor det område jeg elsker - arkæologi :thumbsup:
Jorden har mistet et smukt menneske. Himlen har fået en engel.
Karina nu lyser du på himlen om kap med stjernerne ♥
Jeg vil altid elske dig og du vil altid være i mit hjerte ♥♥♥ :'(


Member of the "I wear my Michael Jackson-addiction with pride"-club
Member of the "Michael Jackson is innocent"-club


"If you enter this world knowing you are loved and you leave this world knowing the same,
then everything that happens in between can be dealt with" - Michael Jackson

Skrevet Billede

#10 Bruger er offline   Minnie Ikon 24 August 2009 - 09:27 AM

  • You Can't Really Be That Stupid
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 2749
  • Indmeldt: 06-February 04
  • Gender:Male

Læs IndlægJonaskhl, på Aug 23 2009, 09:32 PM, sagde:

Ja, hvad nytter det at poste penge i, det er jo et stort bundløst hul! Så længe der er så mange korrupte, hvis vi f.eks. tar Afrika. Og jeg vil betemt ikke støtte dem der kun deler rent vand og mad ud. Hvorfor skal man holde nogen mennesker kunstigt i live? Ved godt det er koldt og kynisk, men nogen gange skal man lade naturen gå sin gang, ellers kommer folkene i Afrika aldrig videre. Vi i Europa, havde ikke nået dertil hvor vi er i dag, hvis der havde stået nogen og delt mad ud, i stedet for vi selv udviklede.
Og vidste i godt, at det kun er ca. 20% (mener det er der omkring) der går til velgørenhed, hvis man støtter Red barnet og alle de andre. Resten går til administration osv. Det har været fremme i programmet "Basta"

:huh: Hold fast hvor er jeg bare uenig... Der er ikke ET ord jeg er enig med... Det er - for at være ærlig - nok den mest... ulækre mening jeg nogensinde har læst! Kan sagtens forklare, men er ikke sikker på dette er tiden og stedet...

Anyways... back on topic...

Jamen først og fremmest ville jeg give 10% til forskellige kirker. En del til min kirke jeg kommer i, og en del til Los Angeles Dream Center i USA. Jeg ville betale mine lån ud, betale mine brødres lån ud, og købe mig en gård. Enten forpagte eller sælge en stor del af jorden, og så ville jeg bruge nogle at pengene til oprette et Dream Center her i DK. Det er min livsdrøm, så det ville jeg selvfølgelig investere i.

Og så skal der også en del penge til andre velgørende organisationer... Dream Center ER en velgørende organisation som jeg selv har arbejdet for hvor 99% af indtægterne går til at drive stedet - og det ved jeg med 100% sikkerhed. Men også Folkekirkens Nødhjælp, og Care.

Hvis jeg havde 1,1 milliard ville jeg vel selv kunne formøble et par millioner, inkl at oprette et center her i DK for stofmisbrugere osv. Men hvad skulle jeg dog bruge 1,1 milliard til...

Three Nails Gave Me Liberty

*********

You used to captivate me by your resonating light
Now, I'm bound by the life you left behind


#11 Bruger er offline   Smile1982 Ikon 24 August 2009 - 10:29 AM

  • You Make Me Smile...
  • Ikon
  • Gruppe: Adminstration
  • Indlæg: 3163
  • Indmeldt: 06-February 04
  • Gender:Female
  • Location:København S

Læs IndlægJonaskhl, på Aug 23 2009, 09:32 PM, sagde:

Og vidste i godt, at det kun er ca. 20% (mener det er der omkring) der går til velgørenhed, hvis man støtter Red barnet og alle de andre. Resten går til administration osv. Det har været fremme i programmet "Basta"


Synes lige jeg vil gøre opmærksom på at Røde Kors ikke er en af de organisationer der bruger 80% på administration. Du kan gå ind og tjekke deres regnskab, som er lagt frem på deres hjemmeside - de skjuler ikke noget:
http://drk.dk/om+roe...gene+til+i+2008
Skrevet Billede

#12 Bruger er offline   Jonaskhl Ikon 24 August 2009 - 12:11 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1438
  • Indmeldt: 05-March 09
  • Gender:Not Telling

Læs IndlægMinnie, på Aug 24 2009, 10:27 AM, sagde:

:huh: Hold fast hvor er jeg bare uenig... Der er ikke ET ord jeg er enig med... Det er - for at være ærlig - nok den mest... ulækre mening jeg nogensinde har læst! Kan sagtens forklare, men er ikke sikker på dette er tiden og stedet...

Anyways... back on topic...

Jamen først og fremmest ville jeg give 10% til forskellige kirker. En del til min kirke jeg kommer i, og en del til Los Angeles Dream Center i USA. Jeg ville betale mine lån ud, betale mine brødres lån ud, og købe mig en gård. Enten forpagte eller sælge en stor del af jorden, og så ville jeg bruge nogle at pengene til oprette et Dream Center her i DK. Det er min livsdrøm, så det ville jeg selvfølgelig investere i.

Og så skal der også en del penge til andre velgørende organisationer... Dream Center ER en velgørende organisation som jeg selv har arbejdet for hvor 99% af indtægterne går til at drive stedet - og det ved jeg med 100% sikkerhed. Men også Folkekirkens Nødhjælp, og Care.

Hvis jeg havde 1,1 milliard ville jeg vel selv kunne formøble et par millioner, inkl at oprette et center her i DK for stofmisbrugere osv. Men hvad skulle jeg dog bruge 1,1 milliard til...


tror jeg fik skrevet det forkert og mangler et par ting (fik skrevet det lidt hurtigt desværre), for selvfølgelig må man godt hjælpe andre, men støtter ikke den måde hvor de bare deler noget mad ud hver dag, for så kommer folk aldrig videre. Men synes ikke vi skal tage den diskussion her, og vil med glæde slette det jeg har skrevet hvis det støder nogen.

Mht. til det med 20% så er jeg heller ikke sikker på hvor mange det var der gjorde det sådan, kan kun lige huske Red Barnet fra programmet.
og er ikke i tvivl om at det med Dream Center du skriver er rigtigt, for du har arbejdet der og ved nok en del mere om organisationen end mig, så har også ændret lidt i mit tidligere indlæg :)

Dette indlæg er redigeret af Jonaskhl: 24 August 2009 - 12:21 PM

"This post has been edited by Jonaskhl: Today, xx:xx pm/am" <3 <3 <3

#13 Bruger er offline   Jonaskhl Ikon 24 August 2009 - 12:53 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1438
  • Indmeldt: 05-March 09
  • Gender:Not Telling

Back on topic.

En ting jeg Ikke ville gøre, vil være at donere alle pengene til Scientology hehe

Læste om en eller anden gut der vandt et rimelig stort millionbeløb (var det i Danmark??) og donerede så alle pengene til Scientology :o

Så hellere donere pengene til kattens værn haha :P
"This post has been edited by Jonaskhl: Today, xx:xx pm/am" <3 <3 <3

#14 Bruger er offline   Mille Ikon 24 August 2009 - 03:37 PM

  • The lion fell in love with the lamb..
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 985
  • Indmeldt: 20-May 08
  • Gender:Female
  • Location:Danmark, Odense

Jeg ville give halvdelen til forskellige fonder.. Men især til kræftramte børn :)
Og så ville jeg pakke mit lort, og flyve til Californien og se Neverland, og se om der var penge til at indspille en CD :P

Du er min højre skulder,
Du er mine øjne,
Du er min fornuft,
Du er Michael Jackson.

Du er verdens musik,
Du er verdens godheder,
Du er verdens sjæl,
Du er verdens King Of Pop.

Og du vil altid være i mit hjerte!



#15 Bruger er offline   JakobB Ikon 24 August 2009 - 03:48 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 372
  • Indmeldt: 23-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Aarhus

@Mille
Jeg tror der er penge nok til at inspille 100 cd'er hvis det skulle være ;)

Back to topic: Overvejende ville jeg droppe ud af 3.g og derefter købe et kæmpe hus og nyde livet derefter uden at tænke på arbejde eller skole eller noget som helst andet i den dur. Jeg vil også gøre min tætteste familie velhavende og virkelig bare nyde livet så meget som muligt med en masse rejser, fester osv. :)

Dette indlæg er redigeret af JakobB: 24 August 2009 - 03:50 PM


#16 Bruger er offline   Jonaskhl Ikon 24 August 2009 - 04:04 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1438
  • Indmeldt: 05-March 09
  • Gender:Not Telling

Læs IndlægJakobB, på Aug 24 2009, 04:48 PM, sagde:

@Mille
Jeg tror der er penge nok til at inspille 100 cd'er hvis det skulle være ;)

Back to topic: Overvejende ville jeg droppe ud af 3.g og derefter købe et kæmpe hus og nyde livet derefter uden at tænke på arbejde eller skole eller noget som helst andet i den dur. Jeg vil også gøre min tætteste familie velhavende og virkelig bare nyde livet så meget som muligt med en masse rejser, fester osv. :)


Jeg vil gøre lidt alla det samme, men så siger mange folk at man hurtigt vil kede sig med så mange penge, hvis man ikke har noget job man skal stå op til osv.

Stik mig 1 milliard og lad det komme an på en prøve!!! :D
"This post has been edited by Jonaskhl: Today, xx:xx pm/am" <3 <3 <3

#17 Bruger er offline   Minnie Ikon 25 August 2009 - 01:24 AM

  • You Can't Really Be That Stupid
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 2749
  • Indmeldt: 06-February 04
  • Gender:Male

Læs IndlægJonaskhl, på Aug 24 2009, 01:53 PM, sagde:

Back on topic.

En ting jeg Ikke ville gøre, vil være at donere alle pengene til Scientology hehe

Læste om en eller anden gut der vandt et rimelig stort millionbeløb (var det i Danmark??) og donerede så alle pengene til Scientology :o

Så hellere donere pengene til kattens værn haha :

YIRH!!! Kattens Værn styrer! Det skal klart også have en klat-skilling hvis jeg vinder 1.1 milliard!!!

Den dag jeg får mig et hus, så skal jeg helt sikkert have kat. Jeg er totalt katte-person og håber SÅ meget at kunne skaffe mig sådan en pelsklump om ca 6 mdr. Og jeg skal klart adoptere en fra Kattens Værn! Også selvom jeg ikke har en millard LOL

Three Nails Gave Me Liberty

*********

You used to captivate me by your resonating light
Now, I'm bound by the life you left behind


#18 Bruger er offline   Jonaskhl Ikon 25 August 2009 - 01:26 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1438
  • Indmeldt: 05-March 09
  • Gender:Not Telling

Læs IndlægMinnie, på Aug 25 2009, 02:24 AM, sagde:

YIRH!!! Kattens Værn styrer! Det skal klart også have en klat-skilling hvis jeg vinder 1.1 milliard!!!

Den dag jeg får mig et hus, så skal jeg helt sikkert have kat. Jeg er totalt katte-person og håber SÅ meget at kunne skaffe mig sådan en pelsklump om ca 6 mdr. Og jeg skal klart adoptere en fra Kattens Værn! Også selvom jeg ikke har en millard LOL

Held og lykke med at få en kat, har selv både kat og hund. Kan fortælle dig, at det kan gøres for under en milliard ;) hehe

Dette indlæg er redigeret af Jonaskhl: 25 August 2009 - 03:39 PM

"This post has been edited by Jonaskhl: Today, xx:xx pm/am" <3 <3 <3

#19 Bruger er offline   Janet Ikon 25 August 2009 - 07:10 PM

  • Ronja og Elliots mor :o)
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 2892
  • Indmeldt: 17-November 06
  • Gender:Female
  • Location:Fredericia

Uha... Lige en tråd for mig, for det er sådan noget jeg går og drømmer om hver dag! :D

1. Betale vores gæld... Og familie og venners gæld.

2. Købe en KÆMPE lækker grund, mindst 10 hektar!

3. Få bygget et Viking bjælkehus helt efter vores egne ønsker. (Blir mindst 500 kvm stort) Og indrette det! I huset skulle Paul have sit eget hjemmestudie og jeg skulle have mit eget hobby værksted, hvor jeg kunne lave alt fra at sy til at scrappe og lege med perler! Så kunne børnene og jeg, rigtigt udfolde os kreativt! www.viking-bjelkehuse.dk

4. Købe en lækker bil eller to.

5. Få lavet et feriecenter på vores kæmpe grund, hvor vi kan tage mindre godt stillede børn ind, og give dem en god oplevelse. Det er vores drøm til at gøre verden et bedre sted. Med 1,1 milliard kunne vi lave alverdens sjove ting de her børn kunne muntre sig med.

6. Tage mine veninder med på en ordentlig shoppetur og betale ALT hvad de måtte ønske sig... Og heller ikke selv holde mig tilbage. Efter shoppetur skal tøserne og jeg slappe af med noget wellness :lol:

7. Forkæle ungerne lidt.. hihi..

8. Smide lidt penge i andre velgørende formål. Her vil jeg gerne både støtte foreninger der bekæmper sygdom, fattige lande, dyr, natur osv.. You name it. Der burde være penge til lidt af hvert :)

9. Købe store gaver til folk jeg holder af.

10. Få hjælp fra én der har styr på det, til at shoppe mig en ny garderobe. Jeg har ingen sans for stil til mig selv! Skulle også ansætte en kok der kunne lave lækker og sund mad til os.

Ja, jeg kunne blive ved! Har så mange drømme, jeg kunne bruge de penge på! Vi skulle selvfølgelig også ud og rejse! En tur til Trinidad hvor Pauls far bor. Så Paul kunne se hvor halvdelen af hans rødder kommer fra. Ud over det, er der jo et hav af andre steder vi også drømmer om at komme til at se og opleve.

Dette indlæg er redigeret af Janet: 25 August 2009 - 07:12 PM

Besøg min hjemmeside: http://bengtsson.mono.net

#20 Bruger er offline   Jonaskhl Ikon 25 August 2009 - 07:43 PM

  • Moo-Medlem
  • Ikon
  • Gruppe: Members
  • Indlæg: 1438
  • Indmeldt: 05-March 09
  • Gender:Not Telling

Men synes det er synd at ham den italienske mand er blevet offentliggjort med navn og billed. Gad vide hvor lang tid der går, før han får et besøg af den italienske mafia :/
"This post has been edited by Jonaskhl: Today, xx:xx pm/am" <3 <3 <3

  • (2 Sider)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan ikke starte et nyt emne
  • Du kan ikke svare på dette emne

1 Bruger(e) læser dette emne
0 medlemmer, 1 gæster, 0 anonyme brugere